Diós és narancsos répatorta Puffin módra

Még húsvét környékén készült a nyuszinak ez a nagyon tömény és nagyon finom répatorta. Puffin receptjét hívtam segítségül, az adagot dupláztam, a cukrot meg csökkentettem.

Az eredmény: isteni, diós, nagyon sűrű süti, ami csak a narancsos kencével a tetején az igazi.


 
Hozzávalók egy nagy adaghoz: 600 g répa - reszelve mérve, 4 tojás, 1 dl dióolaj, 1,5 dl étolaj, 250 g cukor, 150 g dió, 350 g liszt, 2 kiskanál sütőpor, 1 csipet só, 2 kiskanál fahéj.
A tetejére: 125 g Philadelphia krémsajt, 50 g vaj, 30 g cukor, 1 zacskó vaníliás cukor, 1 citrom és 1 narancs héja és a narancs levévől 2 evőkanálnyi.

Elkészítése:
A sárgarépát megpucoltam és durvára reszeltem. Hatalmas meló - csak jelzem. A diót is durvára vágtam.
A kerek, kapcsos sütőforma aljára sütőpapírt simítottam.
A cukrot és a tojásokat kikevertem. Hozzáadtam az olajat és ezt is kikevertem.
Ment bele a répa meg a dió, végül a sütőporral elkevert liszttel is összeforgattam. Ekkor már alig-alig fért bele a keverőtálba.
180 fokos sütőben kb. 45 percig sütöttem.



A krémhez puha, szobahőmérsékletű vajat habosra kevertem a cukorral, majd hozzáadtam a krémsajtot, narancslét és a narancs és a citrom héját. Ezt érdemes lehűteni, a sütihez hasonlóan, mert akkor lehet majd szépen a tetejére kenni.

Nincsenek megjegyzések: