Korhely leves rizzsel


Nálam most már szokás lett, hogy január elején elkészül a korhely levesem. Hol kolbásszal, hol anélkül. Hol gombával gazdagon, most pedig rizzsel téve tartalmasabbá.

Mi kell hozzá? negyed kiló reszelt savanyú káposzta, 1 kis fej hagyma, 1 répa, fél kiskanál őrölt pirospaprika, 1 evőkanál disznózsír, 2 dl paradicsomlé, 5 dkg rizs.
Hogyan készül? A hagymát apró darabokra vágtam, a répát felkarikáztam és kevés zsíron üvegesre pároltam. Hozzáadtam a paradicsomlevet, a káposztát. Megszórtam paprikával, beletettem a rizst is, és lefedve pároltam. Sózni általában nem kell, mert a káposzta önmagában is sós.
15-20 perc főzés elég neki, amíg a káposzta egy kicsit megpuhul és kellemesen összeállnak az ízek. Tálalásnál tehetünk bele tejfölt vagy csípős paprikát is.

Nincsenek megjegyzések: