Babfőzelék


Hát igen, ez a tél arról szól, hogy meleg, laktató és régimódi ételeket eszek. Sok disznóságot, olyan nehézkes, lassú hozzávalókkal, mint a bab, a káposzta meg a krumpli. És jól esik. Nagyon.

A 4 személyes babfőzelékhez beáztattam 40 deka fehér babot egy éjszakára. Másnap leszűrtem és sós, babérlevéllel és borssal ízesített vízben főztem egy órát. A vízhez adtam egy kanál ecetet is, hogy könnyebben puhuljon a bab, bár nem vettem észre, hogy jelentősen gyorsította volna a folyamatot.

Megpucoltam egy zellergumót, négybe vágtam. Felkockáztam 1 hagymát, 3-4 gerezd fokhagymát. Hozzáadtam a babhoz, és teljesen puhára főztem. Ez még vagy egy teljes órát igénybe vett. Ezek a babok már csak ilyen nehezen adják meg magukat.

Kikevertem 1 kanál lisztet, 1 kiskanál pirospaprikát 1 deci vízzel. Kevergetve a babhoz csorgattam, rottyantottam rajta párat, amíg besűrűsödött. A babérlevelet kiszedtem, de a zeller szerintem nagyon finom villával szétnyomkodva a babhoz keverve. Aki meg nem szereti, az úgyis félre tolhatja.

Egy szál kolbászt is felkarikáztam és száraz serpenyőben pár perc alatt ropogósra sütöttem. Ez lett a feltét.

4 megjegyzés:

Vera írta...

Most kedvet kaptam a babfőzelékhez... Jövőhéten úgyis egyedül leszek, már tudom mit főzök egyik nap. A kismanó a pocakomban mindig megkívánja ez ételeket amiket főzöl.
A múltkor megcsináltam a rakott káposztát is :)

GasztroRéka írta...

Olyan jók ezek a kl. ételek! Én nem tudnám kiiktatni őket. A plafonos buli nagyon jó lehetett!:)
Mikor költöztök? Az új konyhádról írsz majd?

Névtelen írta...

Az ecet nem a puhulást segíti elő.A zsenge tökfőzelékhez szoktam tenni,hogy ne főjön szét,harapható maradjon.
Gina

Ági, aki főz írta...

Édes és Keserű, jó ízlése van a picinek.

Réka, az új konyhám kisebb lesz mint a mostani és marad úgy, ahogy a régiek ott hagyták. Szóval sok írnivaló nincs róla. Még 3 hét a költözésig.

Gina, na ezt akkor rosszul tudtam.