Karamellás ostya, avagy grillázs


Nekem úgy tűnik, hogy ez egy amolyan széles körben népszerű karácsonyi sütemény. Nálunk is készült és pont úgy sikerült ezúttal is, mintha a Nagyi készítette volna.

Hozzávalók: 20 dkg dió, 20 dkg cukor, 6 tojás sárgája, 30 dkg porcukor, 25 dkg vaj, 2 ostyalap.

Elkészítése: 20 dkg cukrot a feldarabolt dióval együtt megpirítunk. Olajos tálcára simítjuk, ha kihűlt mozsárban apróra törjük.

6 tojás sárgáját kikeverjük porcukorral és vajjal. Gőz fölött sűrűre főzzük és belekeverjük a diót. A krémet egy ostyalapra simítjuk, rátesszük a másikat és enyhén összenyomjuk. Pár óra múltán kicsit megszáradva, könnyebb már szeletelni.

Ilyen és hasonló receptek olvashatók még szép számmal Ételek és életek című rendhagyó szabadkai szakácskönyvemben.

6 megjegyzés:

Praliné Zsuzsi írta...

Ez nagyon tetszik! Ostyalapot a hiperekben lehet pl. venni?

Ági, aki főz írta...

Erinacea, igen azt hiszem az Auchanban is láttam.

Gesztenye receptjei írta...

Ezt én is nagyon szeretem, de én egész másképp készítem, ha van kedved nézd meg. Enyém tojás nélküli, mert én idegenkedek a nyers tojás használatától bármibe:-))
http://blogol.hu/comment.php?log=2124149

Ági, aki főz írta...

BMánia, hmmm. Jól hangzik! De ez a tojás meg van főzve vízgőz fölött, egyáltalán nem nyers a végén.

Gesztenye receptjei írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Gesztenye receptjei írta...

Ági!

Bocsi, ezen átsiklottam:-))))