1 linzertészta - 3 sütemény


Miután olyan jól nekiláttam az omlós linzertészta-alapú sütemények gyártásának, még egy harmadik adag is készült a linzer-korong meg az isler mellé.
Ez egy egyszerű fahéjas csillag lett kávézás, teázás mellé. Pár darabot pedig szívecske szaggatóval formáztam, amiben van egy bevágás, hogy meglepetésként a kedves reggeli tejesbögréjére, kávéscsészéjére lehessen akasztani.


Fahéjas csillag

Hozzávalók: 30 dkg liszt, 20 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 2 tojás sárgája, 1 kiskanál fahéj. Elkészítése: Hideg kézzel összegyúrtam a lisztet, porcukrot és felkockázott vajat. Amikor összeállt, hozzáadtam, belegyúrtam a tojások sárgáját, fahéjat is. Fóliába csomagolva legalább 1 órán keresztül pihentettem a hűtőben. Nem árt neki az sem, ha egy éjszakát várakozik.
Amikor kiveszem a hűtőből, általában jégtömb keménységű, de pár pillanat gyúrás után, még hidegen kezd nyújtható lenni. Ekkor egy-egy adagot kinyújtok, a többit addig is a hűtőben tartom.
Kiszaggattam és 170 fokra előmelegített sütőben 10-15 perc alatt megsütöm. Mindig ott toporgok mellette, hogy ne legyen égés a vége. Nem kell túl pirosra sütni, szép halvány színűen is jó már.

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Szia, annyira tetszik az a csészeszélre kiültethető sütiforma:))))
(hol találok oly kiszúróformát?)

Ági, aki főz írta...

Katalin, a Butlersben vettem, de ma már egy csomó netes webshopban is érdemes körülnézni.
Van angyalszárnyas is.

Katalin írta...

woooooo, kösziiiii:))))

Notburga írta...

Tényleg jópofa, hogy a csészére rakhatod. Végül is, késsel is megoldható... Boldog Újévet az egész Családnak!

find time to chill írta...

Great cookies! :)

I'm so sad that I can't understand what did you write about your cookies