Linzer-korong


A linzer karika vagy korong a drágám családjának elmaradhatatlan karácsonyi süteménye, úgyhogy nekiláttam én is. Anyósom anyukájának az arányai alapján készítettem, mindenki őszinte örömére.

Hozzávalók: 30 dkg liszt, 20 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 2 tojás sárgája, 1 csomag vaníliás cukor, 1 citrom leve és reszelt héja. Tetejére tojásfehérje és 2-3 evőkanálnyi durvára vágott dió. Tölteléknek ribizlilekvár.
Elkészítése: Hideg kézzel összegyúrtam a lisztet, porcukrot és felkockázott vajat. Amikor összeállt, hozzáadtam, belegyúrtam a tojások sárgáját, citromlevet, héjat is. Fóliába csomagolva legalább 1 órán keresztül pihentettem a hűtőben. Nem árt neki az sem, ha egy éjszakát várakozik.
Amikor kiveszem a hűtőből, általában jégtömb keménységű, de pár pillanat gyúrás után, még hidegen kezd nyújtható lenni. Ekkor egy-egy adagot kinyújtok, a többit addig is a hűtőben tartom.
Pogácsa szaggatóval kiszaggattam. Minden második karikát tojásfehérjével lekentem és diót nyomkodtam rá óvatosan.

170 fokra előmelegített sütőben 10-15 perc alatt megsül. Nem kell túl pirosra sütni, szép halvány színűen is jó már.
A kihűlt korongokat párosával összeragasztottam a ribizlilekvárral.

Nincsenek megjegyzések: