Rozsos kenyér kecskesajtos krémmel


A kakukkfű a kecskesajt legjobb barátja. A kecskesajt krém pedig a legjobban a házi sütésű rozsos kenyéren mutat. A tökmagolaj pedig egészen varázslatos illattal vonja be az egészet.

Rozsos kenyér

Mi került a cipónyi adagba? 30 dkg finomliszt, 15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt, 2 evőkanál tökmag olaj, 2 dl langyos víz, 1 tasak száraz élesztő, 1 kiskanál só, 1 kiskanál cukor.

Hogyan készült? A hozzávalókat összegyúrtam, pár percig dagasztottam. Letakarva 1 órán keresztül kelesztettem. Átgyúrtam, cipót formáztam, a tetejét megvagdostam és még negyed órát kelesztettem. A tetejét vízzel megpaskoltam. 180 fokos sütőben 45 percig sütöttem.

Kecskesajtos krém

Mi került bele? 20 dkg friss kecskesajt, 12 dkg Philadelphia krémsajt, 1 kiskanál szárított kakukkfű, só.
Hogyan készült? A hozzávalókat villával alaposan elkevertem. Mehet bele egy kis bors is.


Ihlet: Nők Lapja Konyha áprilisi számának kenyerei és kencéi

1 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nagyon szeretem a rozskenyeret. Bár kecske és juh közül inkább a juhtejes termékeket szeretem, ezt biztosan megkóstolnám.Azt mondod, hogy kakukkfűvel a legjobb? Megjegyzem.