Frissítő saláta csicseriborsóval


 
Szokták kérdezni, hogy hogy találok ki ennyi ételt. Nos egyrészt van ugye a hozott örökség, otthonról. Aztán az internet és a blogok, meg az a kb. 50 szakácskönyv és néhány száz magazin felhalmozva... Szóval van honnan merítenem. Bár általában sohasem sikerül úgy, ahogy leírva olvastam, de pont ezért alkotni jó!

Legutóbb ezen a szerb blogon, neve egy csipet só (Prstohvat soli) találtam egy tök jól kinéző salátát. Úgyhogy gyorsan meg is csináltam, csak egy picikét változtatva meg itt-ott.

Hozzávalók: 1 kígyóuborka, 2 kisebb sárgarépa (vagy 1 jó nagy), 1 lilahagyma, 1 csicseriborsó konzerv, 1 citrom, 10 dkg feta, 1 evőkanál olívaolaj, 1 kiskanál arab fűszerkeverék (piros paprika, római kömény, bors, stb), só.



Így készült: A zöldségeket nagyon apróra kockáztam. A hagymára rácsavartam a citrom levét és megsóztam. Így hagytam állni egy pár percet, ez elveszi az erejét egy kicsit. Rászórtam a fűszerkeveréket is, ami akár csípős változat is lehet.
Összekevertem az összes hozzávalót és a tetejére fetát morzsoltam (ez a képen nem látszik).
Ha akad egy nagy csokor petrezselyem zöldje, akkor azt is érdemes rászórni, durvára vágva.

Nincsenek megjegyzések: