Spárga salátaként


Már megint egy végtelenül egyszerűen készíthető étel. Mármint szerintem az, de ha valaki nincs olyan jó és közeli barátságban a sprágával, mint én, akkor itt a tavalyi okosságaim gyűjteménye.

Most egy fél kilós csomag zöld spárgát átmostam. "Összespárgáztam", de nem kék színűvel, mint Briget Jones. Talpra állítva forró vízbe tettem, hogy a fejei a víz fölött legyenek. 4-5 percig főztem a sós, cukros vízben. Kiszedtem és konyharuhába csavarva hagytam kihűlni. Nem mostam le, nem raktam jeges vízbe.

Amikor már langyos volt, levágtam a fás alsó részét - úgy 2-3 centit. Tálra tettem és meglocsoltam pár csepp olívaolajjal, citromlével. Rászórtam 1 evőkanál darált diót, pár szem felcsíkozott aszalt paradicsomot, rengeteg petrezselyemlevelet meg parmezán forgácsokat.



Igazi, nyárieleji gyönyörűség. Az egyik tökéletes vacsora fehér borral, ropogós héjú kenyérrel.

Nincsenek megjegyzések: