Borsós tészta


Van ki e találmányt nem ismeri? Képzeljétek, vannak ilyen emberek.
A kisgyerekes anyukák első számú favoritját prezentálom most. Ez aztán tényleg 10 perc alatt készül el! És akkor már azt is beleszámoltam, amíg felforr a tészta főzővize.

Ugyebár a tészta az alap: gyakorlagilag bármi jó, szélesmetélt, bavette, makaróni, spagetti. A személyenként kb. 8-10 dekányi tésztát és a fagyasztóból előkapott maréknyi borsót együtt sós vízben szépen megfőzzük, lecsepegtetjük.

Közben apróra vágok 1 gerezd fokhagymát, kevés olajon egy serpenyőben pár pillanat alatt megpárolom. Kiszedem. Felcsíkozok pár szelet füstölt sonkát, szintén megpirítom. Ezt is kiszedem. A serpenyőbe beleöntök 1 dl tejszínt, lezárom a lángot. A tejszínbe beleforgatom a tésztát és borsót. A tetejére rászórom a megpirított sonkát, fokhagymát. Végül pedig reszelek a tetejére egy csomó sajtot, lehetőleg parmezánt.
Egy másik változatban kéksajtot és csirkemell falatkákat pakolhatunk az öntetbe. Vagy akár kolbászt meg ementálit, ha valami férfiasabbra vágynánk.

Elmosogatni sokkal tovább tart, mint elkészíteni.

3 megjegyzés:

Csibe írta...

Imádjuk! Köszi, hogy emlékeztetsz, régen készült már :)

m.tunde írta...

Én nem ismertem:-)
De mindenképpen kipróbálom, a borsót szeretik a lányok, a tésztát is, együtt még nagyobb sikere lesz.
Köszi!

Márti írta...

Én sem ismertem, de tetszik!