Töltött kelkáposzta

A jó öreg rakott kelt csinos csomagocskákba rendeztem és ez lett az egyszerű, laktató és jóízű vacsoránk.
Mi kell hozzá? Egy közepes fej kelkáposzta, 30 deka darált hús, 10 deka rizs, 1 dl fehérbor, 3 dl tejföl, 1 tojás, só, bors, oregánó, őrölt piros paprika.
Hogyan készül? A kelt forró vízben picit megrotyogtattam, hogy puhább legyen, torzsáját, ahol túl vastag volt, kivágtam. A töltelékhez kevéske olajon átpirítottam a húst, hozzáadtam a rizst, felöntöttem a borral és megvártam, míg a rizs beitta a bort. Ekkor ugyannyi vizet is alá öntöttem és puhára pároltam az egészet. A kissé kihűtött töltelékhez adtam a többi hozzávalót és alaposan megfűszereztem, a kellevelekbe töltöttem és 150 fokos sütőbe dugtam úgy fél órára.
Végül az sem árt meg ennek az éteknek, ha még egy nagy adag plusz tejföllel is nyakonönti az ember. És talán mondanom sem kell, forrón az igazi.
A borospincéből: A hús alá és a keltekercses vacsorához is jól illett szerintem a hangzatos néven futó, Haraszthy Vaelljo Pincészet 2006-os Chardonnay-ja. Ez a bor már halvány zöldes színével is igazodik a kellevelekhez. Illata a friss hajtásokra, rügyekre emlékeztet, csipetnyi vaníliás felhangokkal. Az íze sima, de nem túl lágy. Inkább citrusos, bár nem savanykás.

Nincsenek megjegyzések: