Segítsüti 2017

Ismét itt az év legizgalmasabb sütis eseménye: az elárverezett sütikkel ezúttal is egy nagyszerű kezdeményezést segítünk. 

Bátor Tábor Alapítvány súlyosan beteg gyerekek és családtagjaik számára szervez élményterápiás programokat nyári táborok, évközi klubok és családi hétvégék formájában. A daganatos, cukorbeteg, krónikus izületi gyulladással vagy Crohn betegséggel élő gyermekek számára szervezett, ingyenes terápiás programok célja a gyerekek önmagukba és egymásba vetett hitének erősítése, társadalmi beilleszkedésük elősegítése. Az élményterápia célja: a gyerekek számára minden tevékenységgel sikerélményt nyújtani, pozitív befolyást gyakorolva ezzel az önértékelésükre. 




Licitálni itt tudsz a sütimre, vagy akár egy másikra, ha megtetszik: http://segitsuti.hu/sutiarveres/licitekhttp://segitsuti.hu/sutiarveres/licitek

Idén egy nagyon vidám, színes sütivel készültem. Remélem árad belőle az életigenlés és jókedv, amit sugallni szerettem volna. Használtam némi ételszínezéket, mert idén valahogy több árnyalatra vágytam, mint a szokásos süti színek. Azért az ízeket sem spóroltam ki: a citromhéj, málna és mandula némi vaníliával elég jó és illatos összhangot alkot. 

Persze, ha a nyertes úgy szeretné, szívesen elkészítem ételszínezék nélkül, natúr változatban is. 



Mandulás konfetti keksz málnás-citromos krémmel

A kekszhez:
15 dkg mandulaliszt, 15 dkg liszt, 20 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 2 tojás sárgája, 1 csomag vaníliás cukor, 30 g színes tortadara.

Elkészítése: Hideg kézzel összegyúrtam a liszteket, porcukrot és felkockázott vajat. Amikor összeállt, hozzáadtam, belegyúrtam a tojások sárgáját. Végül belenyomkodtam, gyúrtam-hajtogattam a tortadarát is. 

Hosszúkás hengerré formázom. Fóliába csomagolva legalább 1 órán keresztül pihentettem a hűtőben. Nem árt neki az sem, ha egy éjszakát várakozik.

Amikor kiveszem a hűtőből, általában jégtömb keménységű, viszont pont ezért jól vágható. Bizony nem kinyújtom és szaggatom a sütit, hanem szép vékony (olyan fél centis) karikákat vágok belőle. 

170 fokra előmelegített sütőben 10-15 perc alatt megsül. Nem kell túl pirosra sütni, szép halvány színűen is jó már.

A krémhez:
250 g mascarpone, 100 g fehér csokoládé, 1 csomag vaníliás cukor, 1-2 csepp ételfesték. 

Elkészítése: A mascarpone sajtba belekevertem a vaníliás cukrot, 1 kanál reszelt citromhéjat, majd az óvatosan megolvasztott fehér csokit. Végül többfelé szedtem és tetszés szerint színeztem a krémeket. 

Összeállítás:
A teljesen kihűtött kekszeket vékonyan megkentem málnalekvárral, majd a színes krémmel. Végül picit rányomva tettem rá egy ugyanolyan kekszréteget. 

Így, a krémmel összeállítva nem tárolható túl sokáig, maximum 1 napig. Viszont a mandulás keksz önmagában akár egy hétig is elvan egy jól zárható dobozban.  



Korábbi segítsütijeim:

2016 Gyömbéres-citrusos csokitortácskák

2015 Csokoládés-kókuszos sütemény egzotikus mascapone habbal

2014 Kávés-fehércsokis diótorta


2013 Mandulás narancsos sütemény fehércsokis krémmel


2012 Chai illatú keksz és krém


2011 Mandulás tallér passiógyümölcsös krémmel 


2010 Narancsos-marcipános tartlette


2009 Mandulás ropogós

Nincsenek megjegyzések: