Sárgabarack chutney




Az idén is buzgón grilleztem a Balatonon, akár esett, akár visszafújta a füstöt a szél, az egyébként nagyon jól megépített kürtőben.

Kerületek jobb és rosszabb ötletek a grillrácsra. A joghurtos pác például nem tett jót a csirkének, mert mentetetlenül odaragadt és meg is égett tőle. A tarjának viszont jól állt a sok friss rozmaring, fokhagyma. A szalonnaszeletek meg önmagukban is a gyerekek kedvencei voltak.

Volt egy vega vendégünk is, kedvéért sok gomba sült, néha más zöldségekkel nyársra húzva, néha csak úgy rostra dobálva.

És persze nem maradt el a tűz fölött fortyogósra olvasztott camambert sajt sem, amit kenyérrel kell kitunkolni a héjából.

Nagy mennyiségű saláta mindig az alap, de most készítettem egy jó fűszeres mártást is, ami jól passzolt a sok csirkemell-nyárshoz. Ezt a tűzhelyen, a konyhában készítettem és félig-meddig langyosan ettük.

Sárgabarack chutney

A chutney egyébként fűszeres indiai mártást jelöl, édes-savanyú-csípős összhangjával egészíti ki a sült húsokat, akár hideg sülteket is.

A chutneybe ezek az összetevők kerültek: 8 szem nem túl érett sárgabarack, 1 alma, 1 kis fej hagyma, 1 hüvelyujjnyi gyömbér, 1 dl fehérbor, 1 kanál vaj, 1 kiskanál curry fűszerkeverék, só.

Így készült: A barackot, almát, hagymát felkockáztam, vajon elkezdtem pirítani. Megfűszereztem, felöntöttem a borral és puhára pároltam.

Világítóan sárga lett a curry-től, állaga jobbára a lekvárra emlékeztet, de íze egészen mást ad.

1 megjegyzés:

anyahajó írta...

Köszi ezt a receptet, vmelyik nap pont ilyet kerestem - és persze nem találtam.