Begolyóztam


Na nem úgy! Csak éppen a karácsonyi készülődésben a legkisebb ellenállás felé mozdulva golyóbis-gyártásba fogtam. Sokféle készült, egyik mennyeibb, mint a másik. Ráadásul némelyikből már újragyártásra is szükség volt... Szerencsére ezek elkészítéséhez nem kell nagy tudomány, csak sok türelem meg két tiszta kéz a gombóccá gyúráshoz, mártogatáshoz, hengergetéshez.



Gesztenyés golyó



A világ legegyszerűbb nyalánksága, Anyu egyik kedvenc karácsonyi alkotása.



Mi kell hozzá? 25 dkg gesztenyemassza, 10 dkg étcsokoládé, 1-2 evőkanál rum, 1 evőkanál vaj.



Hogyan készül? Az étcsokoládét a rummal és a vajjal felolvasztottam. A gesztenyemasszából szívecskéket, illetve tetszés szerint gombócokat gyúrtam és a csokiba mártogattam. Már mehet is száradni valami hűvös helyre.



Barackos golyó



Az angyalkás ajándékozós estén, amikor a bloggerek egymást ajándékozták meg, Piszke ezt a varázslatos gombócot hozta magával. Az elragadtatás hullámai engem is magukkal sodortak, - de elnézést érte, - a végletekig egyszerűsítettem a receptet.



Mi kell hozzá? 20 dkg aszalt sárgabarack, 20 dkg darált mogyoró (vagy dió), 10 dkg étcsokoládé, 3-4 evőkanál mandarin-lé.



Hogyan készül? A barackot érdemes egy fél órára meleg vízbe áztatni, hogy még puhább legyen. A mogyorót üres serpenyőben megpirítottam, nedves rongyba csavartam és lemozsoltam a héját. Végül megdaráltam.



A lecsepegtetett barackot botmixerrel pürésítettem, alaposan összedolgoztam a mogyoróval és hugicám segítségével gombócokká formáztam. Végül a mandarin levével felolvasztott csokiba hempergettem őket.



Trüffel-golyó



Világjáró Eszter barátnőm egyik este beállított 3 tábla eszméletlen csokoládéval. Az egyiket azonnal be is faltuk, de a másik kettőből trüffel készült.



Mi kell hozzá? 20 dkg kakaóbab darabkás csokoládé, 2-3 evőkanál tejszín, 2-3 evőkanál Baileys, kakaóbab darabkák a hengergetéshez.



Hogyan készül? A csokit a felforrósított tejszín és likőr segítségével felolvasztottam, gombócokat formáltam belőle, majd amikor kicsit kihűlt kakaóbab darabkákban megforgattam.



Próbálkoztunk a macha teával, gyömbérporral ízesített kakaóporos hengergetéssel is, de valahogy egyik se aratott osztatlan sikert a bírálóbizottság körében. Viszont a Baileys íze fantasztikusan lággyá varázsolja a markáns csokoládébombát.



Kókuszgolyó



Régen mindig a Csibi gyártott karácsonytájt ilyen golyóbisokat. Persze a receptet nem kértem el tőle, hanem mentem a saját fejem után.



Mi kell hozzá? 30 dkg darált keksz, 10 dkg olvasztott vaj, 4 evőkanál kakaópor, 10 dkg porcukor, 4-5 evőkanál lekvár, 2 evőkanál kókuszreszelék + a hengergetéshez, meggybefőtt.



Hogyan készül? A hengergetésre szánt kókuszreszelék és a meggy kivételével összegyúrtam a hozzávalókat. Ha nagyon nem akar összeállni, adhatunk hozzá a meggybefőtt (vagy esetemben a fagyasztott meggy levéből). A masszából úgy két kiskanálnyi mennyiségbe próbáltam egy-egy felezett meggyszemet beleapplikálni. Nem volt éppen könnyű, ráadásul a kókuszreszelék sem tapadt meg nagy kedvvel a felszínén, de végül én győztem!

Nincsenek megjegyzések: