"Egyszerű" hétköznapi ebéd

Felújították a közelünkben a CBA-t. Lett biosarok, mini vinotéka meg friss hús. A zöldségkínálat még mindig botrányos, de ne legyünk telhetetlenek. Ma, szokás szerint úgy mentem be, hogy kellene valami ebédre való. Oké, dugig a mélyhűtő, de én szeretek frisset enni. Álmodoztam is a mostanában kapott zacskónyi birssel kapcsolatban, meg aztán kacsa-liba szezon van. Ráadásul már ezer éve meg akartam kóstolni az árpagyöngyöt (leánykori nevén gerslit). A végső lökést meg az adta, hogy valamit nagyon elírhattak, így két kacsamellhez jutottam hozzá 700 hufért.

Sült kacsamell birsalmával és árpagyönggyel

Mi került a 2 személyes adagba? 2 kacsamell, 4 birsalma, 2 lilahagyma, 4-5 gerezd fokhagyma, 15 deka árpagyöngy, szárított menta, őrölt koriander, fahéj, köménymag, só, bors.

Hogyan készült? A kacsahúst először bőrös oldalával lefelé pirítottam meg, aztán a kisülő zsírban megkapattam a másik felét is. A húst áttettem egy sütőtálba, mellé került a feldarabolt, meghámozott birsalma, egy nagyobb darabokra vágott hagyma, néhány gerezd fokhagyma. Alaposan befűszereztem. Alá öntöttem szűk 1 deci vizet. Ment is a 150 fokos sütőbe, háromnegyed órára.

A kisült zsír nagy részét kiöntöttema serpenyőből, a maradékra rádobtam egy apróra vágott hagymát meg egy kis fokhagymát, amit az átöblített árpagyönggyel együtt kicsit megpirítottam. Felöntöttem vízzel és jó 45 percig rotyogtattam. Időnként adtam még hozzá vizet és meg is sóztam.

A hús kívül ropogós lett, belül pedig omlósan puha. Tudom, hogy sokan rózsaszínesre sütve szeretik, de én attól szárnyasok esetében idegenkedem. Szerencsére így se lett rágós.

Az árpagyöngy szintén kellemesen megpuhult. A birs meg a fűszerek pedig megadták azt a kis pluszt az ebédemhez, amire mindenkinek szüksége lehet egy ilyen nehézkes felhőkkel súlyosbított napon.

Nincsenek megjegyzések: