Az én brüsszeli káposztácskáim

Vagyis kelbimbó, de megtetszett ahogy több európai nyelvben is emlegetik. C&V már többször is értekezett a lehetőségről, miszerint nem főzővízben szétáztatva, hanem sütőben vagy olajban sütve lesz finom ez a zöldség. Én is kipróbáltam. Ha valaki nem idegenkedik a zöld golyóbisoktól, garantálom ízleni fog. Millie, Mamma és Lilahangya is így gondolta, mert ők is sütöttek-főztek mostanában kelbimbót.

Sült kelbimbó

Mi került a 4 személyes adagba? fél kiló kelbimbó, 10 deka húsos szalonna, 1 kisebb póréhagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 evőkanál olívaolaj, 2 evőkanál balzsamecet, szűk maréknyi földimogyoró, só, bors.

Hogyan készült? A kelbimbót megtisztogattam, itt-ott levágtam az elszáradt tövét, majd a nagyobbakat négybe, a kisebbeket félbe vágtam. A zöldséget a tepsibe terítettem, ráöntöttem az olajat és az ecetet, megfűszereztem és beborítottam a hagymaszeletkékkel, illetve a szalonnával.

Mindenféle takarás nélkül sült 25 percet a forró sütőben. A kelbimbó szépen átsült, kis karamelles felhangot kapott. Ezúttal nem köretként, hanem feltétként fogyasztottuk. Főztem hozzá lágy polentát 20 dekányi kukoricadarából, belereszelt parmezánnal. A tetejére pedig szórtam némi durvára vágott földimogyorót, mert úgy éreztem, hiányzik még valami, amire lehet ropogtatni, rágcsálni.

Nincsenek megjegyzések: