Családi vacsora

Szó se róla, imádok ajándékot kapni, sőt szerénytelenül ünnepeltetni magam. A családom sem ússza meg az ilyesmit, őket is arra kényszerítettem, hogy végigegyék az alábbi vacsorámat.

Ráksaláta

A tányérokra néhány jégsaláta csík, mangó szelet és tisztított rákocska került. Az öntet 3 evőkanál majonézből, 1 lime reszelt héjából és levéből, 1 kiskanálnyi reszelt gyömbérből és ugyanennyi reszelt fokhagymából állt össze igen izgalmas egyveleggé.

Hozzá a Chateau Dereszla 2006-os Dry-ja a maga háromféle összetevőjével, úgyismint a furmint, hárslevelű és sárgamuskotály házasításából származó krémes, illatos világával tökéletes választás. Köszönöm Karaffa!

Ragu fehérpecsenyéből, kakaómártással

A szeletekre vágott marhahúst vajban előpirítottam, majd egy halom répa és hagyma társaságában vagy 3 órán keresztül vörösborban pároltam. A boros levet leszűrtem, alaposan beforraltam és 1 evőkanál kakaóporral tovább sűrítettem. Sós lett és kesernyés. Szóval bővelkedett az izgalmakban. Némi szelíd tejfölös krumpli társaságában került a tálakra.

Hozzá egy üveg 2000-es Vylyan Cabernet Sauvignon-t bontottunk, levegőztettünk már jó előre. Én úgy éreztem, ez a bor már túl volt legszebb fiatalkorán, az alkohol túlságosan tolakodott. Aztán ahogy álldogált a pohárban előbukkant néhány kellemesebb aroma, illat. A drágám viszont így is elégedett volt vele, talán én vártam túl sokat.

Csirkemell fűszeres paradicsommártással

Azok számára, akiknek a kakaós marhahús túl bizzar választás lett volna, joghurtban bepácoltam egy csomó csirkemell-csíkot. Néhány óra álldogálás után gyorsan átsütöttem, hiszen a hús már egészen porhanyós volt a pácolástól.

A paradicsommártáshoz egy hámozott paradicsomkonzerv tartalmát, 2 kiskanálnyi kínai ötfűszer keverékkel és némi plusz korianderrel addig forraltam, míg alaposan beűsűrsödött. Hozzá az egyszerűség kedvéért rizs került az asztalra. Ehhez az ételhez nem választottam külön bort, a paradicsom amúgy is alaposan feladná a leckét.

Kókuszfagyi karamellezett ananásszal

Bár a fagylalt gondolata a népes társaságból nagyjából csak hugicámat lelkesítette, végül szinte egy nyalintásnyi sem maradt a tál alján. A házi fagyinak továbbra sincs vetélytársa.

A kókuszos íz érdekében elkevertem 2,5 dl kókuszejet és 2,5 dl tejet. A melegedő tejbe öntöttem 6 tojás sárgáját 100 g cukorral habosra verve. Vadul kavartam, hogy össze ne álljon. Amikor jól besűrűsödött, még hozzáadtam 100 g kókusztejport. Ettől egy picit érdes lett a krém állaga, de az ízének használt. A lehűtött krémbe óvatosan beleforgattam 2 dl habbá vert tejszínt, majd lefagyasztottam.

Az ananászt vékonyra szeleteltem, forró olvasztott cukorba forgattam és erre halmoztam a fagyit.

Került hozzá egy palack 2000-es Árvay-féle hatputtonyos. Elképesztő, mennyei, tökéletes és csodálatos! Minden, amit egy szőlőtőke adhat az emberiségnek, az benne van ebben a borban. És természetesen mindenféle fagyi nélkül is tökéletesen működik, igazi desszert.

Nincsenek megjegyzések: