Útravaló

Most tértem haza Prágából, beszámoló hamarosan. Ízelítőül elmesélem, hogy mit vittem magamal az útra. A recept egy ősrégi A sütemény az ön büszkesége című, Dr.Oetker és Podravka közös kiadásában megjelent receptgyűjteményből származik.

Sajtos keksz

Mi kell hozzá? 100 g vaj, 1 +1 tojás, 200 g liszt, fél zacskó sütőpor, 100 g reszelt sajt, 30 g szeletelt mandula.

Hogyan készül? Először a vajat és tojást kevertem össze, jó alaposan, majd belegyúrtam a sütőporos lisztet. Végül hozzáadtam a sajtot is. A recpet nem írja a hozzávalók hőmérsékletét, ezért én szobahőmérsékleten, tehát alapvetően puha vajjal dolgoztam.

A tészta rögtön felhasználható, mivel nyújtani nem volt kedvem, hengerré formáztam, majd vékonyan felszeleteltem. A tésztát sütőpapírra rakosgattam, megkentem egy felvert tojással, megszórtam a mandula forgácsokkal, végül 15 perc alatt pirosra sütöttem a 180 fokos sütőben.

Finom, nem túl sós keksz lett a végeredmény, szerencsére nem is nagyon morzsálódott, bár a manula néha potyogott. Igazán jó szolgálatot tett a siralmas benzinkúti ételkínálat ellensúlyozásaként.

Nincsenek megjegyzések: