Ma

Nagy nap ez a mai. A gyermek tegnap lépte át a nyolc hónapos kort, nekem pedig reggel végre sikerült leadni az utolsó anyagot is, amely alaposan megkeserítette az utóbbi másfél hónapomat.
... és! Pontosan három évvel ez előtt kezdtem el gasztrobloggolni. A lazacos tejszínben úszkáló tésztával indítottam, amit azóta is igencsak kedvelek. A tésztát, a lazacot és a tejszínt is.
De ez ünnepi alkalomból inkább olyasmivel leptem meg magam, amit ritkán készítek, spárgát főztem ugyanis, majd meleg saláta részeként fogyasztottam el. Végtelenül egyszerű és eszméletlenül finom lett.

A május maga
Mi kell hozzá? személyenként néhány szem újkrumpli, néhány szál spárga, egy tojás, kiskanálnyi vaj és só.
Hogyan készült? Egy nagyobb, sós vízzel teli fazékba tettem a késsel megkapirgált újkrumplikat. Amikor a víz felforrt, ráhelyeztem a párolóbetétet és abba kerültek a spárgák. A tetejét is ráhelyeztem, hogy ne szökjön el a forró gőz. A zöldségek úgy húsz perc alatt meg is puhultak.
Egy másik kisebb fazékban is vizet forraltam, egy evőkanál ecetet adtam hozzá és a mikor zubogni kezdett belecsúsztattam egy tojást. Addig főztem - talán 3-4 percig - amíg a fehérje megkeményedett. Ekkor tányérra rendeztem az összevágott krumplit, a spárgát, meghintettem sóval és vajpöttyöket rakosgattam a stratégiai helyekre. Végül a tojást is odahelyeztem. Már csak egy villára volt szükségem...
Miközben ettem, a gyermekem élénk figyelmétől kísérve, azon töprengtem, milyen rengeteg dolog történt velem e rövid három év alatt: új lakásba költözés, esküvő és gyerekszülés, Anyu és Nagyi halála. Milyen rengeteg finomságot ettem, milyen rengeteg csodálatos helyen jártam. Jó néha visszanézni, még akkor is, ha összeszorul közben az ember torka.

Nincsenek megjegyzések: