Cukkíni krémleves curryvel és joghurttal


Komolyan mondom, ezt kötelező nyári étellé tenném mindenki számára. Isteni, amikor már langyosra hűlt, sűrű, kanalazható, a joghurttól savanykás. Nem tudtam betellni vele! Én petrezselyemzölddel illatosítottam, de mentával is el tudnám képzelni.

1 hagymát apróra kockáztam, szintén összedarabolttam kb. fél kilónyi cukkínit. Még a héját se húztam le. 1 zsenge répát meg 1 perzselyemgyökeret lereszeltem.
A hagymát, petreselymet meg a répát 1 kanál olajon megpároltam, hozzáadtam 1 kiskanál curryport, 1 csapott kiskanál őrölt pirospaprikát, pici sót, némi elmorzsolt kakukkfüvet. Beleszórtam a cukkínit, felöntöttem 8 dl vízzel és puhára főztem. Miután lezártam a tüzet, leveszórtam fél maréknyi petrezselyemzöldet is. Turmixoltam, majd tálaláskor mindenkinek a tányérjára egy-egy kanál joghurtot adtam hozzá.

Kb. 4 adag, de ha úgy csináljátok, mint én, hogy mást nem esztek, akkor egy ebéd meg egy vacsora lesz belőle.

13 megjegyzés:

duende írta...

Szuper! :)

Alexa Christi írta...

Ez igen! Nagyon jól rátaláltál erre a cukkíni-joghurt-curry triumvirátusra. És az is tetszik, hogy nincs ...-á turmixolva. Szinte érzem az ízét és az illatát a fényképen keresztül.Csatlakozom, hogy kötelezővé tegyék.

Felhőlány írta...

Nagyon tetszik! :)
Rajongok a cukkiniért, ezt biztosan ki fogom próbálni! :))

Ági, aki főz írta...

Most látom csak, hogy kifelejtettem a leírásból a pirospaprikát, nos beleraktam, utólag.

Duende :-) Valahogy tudtam, hogy neked tetszene.

N.v. mesterszakács, mivel elég potsék a botmixerem, általában ilyen darabos marad minden krémlevesem. Ha szép simát akarok, akkor szitán küldöm át, de az elég macera.

Felhőlány, én meg annyira azért nem rajongok a cukkíniért, mert fűszerek nélkül nekem szinte ehetetlen. De így!

Felhőlány írta...

Na jó, a natúr cukkiniért én sem rajongok...
Azt viszont szeretem, hogy fűszerekkel nagyon jó irányba lehet vinni. Mint ahogy most Te vitted a curryvel és a joghurttal... :)

Eva írta...

Jaj, és ez a tálka!!!!Én is akarok ilyet!!!Csodaszép a fotó is, nem mellesleg!Mi a cukkinit sokféleképpen szeretjük, rakottan, töltve, főzelékként, és főleg grillen sütve - nyáron legtöbbször ezutóbbi készül!Isteni!Puszi!!!

Julcsi írta...

Örülök, hogy találkozhattunk tegnap és végre megismerhettelek!
Egészen más így olvasni még a recepteket is:)))

kicsi vú írta...

Ez abszolút kedvemre való, ki fogom próbálni. Köszi!

m.tunde írta...

Ági, mostanában hihetetlen jó kis receptekkel jössz! Egyszerűek, gyorsak, nyáriasak.
Ha sikerül ma cukkinit szereznem, holnap ez lesz az ebéd!!!

Ági, aki főz írta...

Köszönöm nektek!

Julcsi! Örülök, hogy találkoztunk!

zazálea írta...

Örülök én is, a receptnek, neked, kellhet-e még több? Most nem. :o)))
Nyaralás alatt főzöm!

m.tunde írta...

Igazad van, tényleg kötelezővé kellene tenni:-D A múlt héten kétszer is készítettem!

Nagy Zoltan írta...

koszi :D:D