Sajtleves



Ez olyan jó melengető, télies étel. Na meg iszonyat mennyiségű kalória forrásai is egyben. De ettől még isteni finom tud lenni és ilyenkor egyszerűen becsukom a szemem-fülem, csak élvezem, nem számolok.*

Egyébként minél többféle a sajt, minél izgalmasabbak a fajták - annál finomabb lesz a végeredmény. Ugye ezt nem is kell tovább ragozni?

Ja, és az almabor - cider - természetesen alapkellék, olyan szuperszónikus ízt ad az egésznek, hogy csuda. Persze kihagyható, vagy leváltható fehérborra is, mindenkinek szíve joga. De amióta megjelentek a boltokban ezek a kis üveges ciderek, nem győzök betelni velük.

Hozzávalók 4 tányérhoz: 1 kanál vaj, 1 vöröshagyma, 2-3 gerezd fokhagyma, 2 dl almabor (cider), 1 liter húsleves (néha akár kockából is), 1 dl tejszín, 20 dkg sajt (parmezán, füstölt sajt, cheddar, stb.)

Elkészítése: Vajon megfuttattam a hagymát, fokhagymát. Felöntöttem az almaborral és elfőztem. Ezután felöntöttem a leszűrt levessel és egészen puhára főztem a hagymát. Az egészet simára turmixoltam.

Beleöntöttem a tejszínt, újra felmelegítettem. A lereszelt sajtot mind beleszórtam, majd kevergetve felolvasztottam. Nem kell megijedni, ha nem minden sajt olvad fel teljesen és egy kevés az aljára lesüllyed. Ez adja a báját, hogy jobban kanalazható legyen.

Szárított fokhagymaszeletekkel díszítettem.

* De most nem hagyott nyugodni a gondolat, úgyhogy mindenféle kalóriatáblázatokra hagyatkozva kb. 1400 kalóriára becsülöm a 4 adagot összesen. Tényéronként tehát 350 kalória. Nem kevés, de azért néha belefér. Jelentősen csökkenthető a vaj, a cider kihagyásával, meg a sajt zsírszegény változatának választásával. Lehet, de minek?

Nincsenek megjegyzések: