SegítSüti 2011



Újra indul a licit! Ezúttal a Down Egyesület fejlesztőháza számára gyűjtünk, szeretnénk hozzájárulni egy picit az ő áldozatos munkájukhoz is. A kezdeményezés részleteiről, a licitlehetőségekről és a támogatottakról, illetve az eddigi SegítSütikről a http://www.segitsuti.hu/ honlapon olvashattok. Licitálni is a honlapon lehet, illetve ha túlzottan elszaladnának a licit összegei, akkor érdemes megrendelni a sütifüzeteket vagy egyéb ajándék-apróságokat, hiszen ezzel is segíthetünk.



Az előző két évben sütöttem mandulás ropogóst, meg narancsos-marcipános tortácskákat. Most folytatom a sort és ismét mandulás lesz a sütemény, a krémjébe pedig a narancs mellé befurakodott a passiógyümölcs. Csak halkan mondom, ez a gyümölcs már önmagában is fantasztikus!


Mandulás tallér passiógyümölcsös krémmel


Hozzávalók a tallérhoz: 200 g darált mandula, 200 g liszt, 1 csipet só, 1 kiskanál sütőpor, 100 g vaj, 150 g porcukor, 1 tojás, 1 kanál narancslikőr.


Hozzávalók a krémehez: 6 db passiógyümölcs, 1 narancs leve, 1 kanál cukor, 2 evőkanál narancslikőr, 150 g fehércsokoládé, 70 g vaj.



Elkészítése: A mandulás tallérhoz egy tálba tettem a lisztet, őrölt mandulát, sót, sütőport, cukrot. Lazán összeforgattam, majd elmorzsoltam benne a felkockázott hideg vajat. Amikor már egynemű volt a tészta, de még csak nedves homokra emlékeztetett, akkor adtam hozzá a tojást és a likőrt. Gyors mozdulatokkal összedolgoztam.

Gömböcöket hengergettem belőle, amiket aztán kilapítva tettem a sütőlemezre. 180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt ropogósra sültek.

A krémehez kiszedtem a passiógyümölcsök belsejét, a narancs levével és 1 kanál cukorral együtt felforraltam és 5 percig főztem. Szűrőn átpaszíroztam, beleolvasztottam a vajat és a csokoládét, hozzáadtam a likőrt is. Teljesen lehűtöttem, amitől a krém besűrűsödik és kenhető lett.

Két-két tallért a krémmel összeragasztgattam. Frissen nagyon ropogós, egy-két nap múlva egy picit puhul, főleg a krémnek köszönhetően. (Több ideje meg úgysem lesz, hogy álldogáljon.)

3 megjegyzés:

Anna írta...

Szuper izgalmas lett! Hmmmm....

Ami írta...

Nyami, nagyon guszta!

Kapsz tőlem "egy jó szót" , kérlek nézz be hozzám :)

Éva írta...

Nagyon guszta, és szapora lehet, különösen az evése!