Tandoori csirke


Oda meg vissza vagyok az indiai kosztért, azokért a jó erős fűszerekért meg minden. Próbálkoztam is évekig előállítani azt a szép piros tandoori csirkét, mert ugye az íze az egészen finom volt, de sehogy se akart bepirosodni, akármit raktam bele. Aztán egy indiai étteremben megkérdeztem, hogy mitől. Ételfesték! Jaj, egy világ omlott össze bennem, de azért valahogy összekapirgáltam magam. Már nem szöszölök azzal, hogy magam keverjem be a fűszerkeveréket, hanem megveszem a készet: tandoori masala. Innentől meg egyszerűbb az ügy, mint egy pörkölté.

Fogok pár csirkemellet, felkockázom. Picit megsózom. Egy tálban kikeverek 2-3 dl joghurtot meg egy jó evőkanál tandoori masalát. Ha nem elég csípős, mehet hozzá egy kis őrölt erős paprika is. Jól beledögönyözöm a húst, aztán jó esetben egy éjszakát, ha sietek, akkor mondjuk egy órát pihentetem.

Serpenyőben olajat forrósítok, rádobom a húst, úgy joghurtostul. Átforgatom jó alaposan. Öntök rá fél deci vizet, lefedem és hagyom, hogy teljesen megpuhuljon. Ekkor leveszem a fedőt és nagy lángon kicsit pirítgatva elpárologtatom a levet. Eddigre kifő a rizs is, és olyan illatok töltik be a konyhát, hogy csak na.

Hasonló eredmény előállítható úgy is, hogy csirkecombokat pácolok be és azt sütőben sütöm-párolom egészen omlósan puhára. Persze egyik mód sem tradicionális, de hát honnan szedjek spéci tandoori sütőt vagy akár grillezési lehetőséget itt, a negyedik emeleten.

Nincsenek megjegyzések: