Négyszögletű kerek pogácsa

Láttam ezt a gyönyörű pogácsát, és nem hagyott békén. De közben már hetek óta arra is vágytam, hogy burgonyás pogácsát készítsek. Nosza, valahogy összehoztam a kettőt. Az arányok nem tökéletesek, a tészta túl lágy lett, nehezen kezelhető. Mivel nem tudtam kiszagattani, ahogy illik, késsel vagdostam négyszögekre és így ment a sütőbe.

A végeredmény viszont beváltotta reményeimet, lágy, puha tészta, kellemes ízek. Nagyon eteti magát.

Diós-burgonyás pogácsa

Mi került bele? 30 deka finomliszt, 20 deka főtt krumpli, 2 tojás, 10 deka libazsír, 5 deka dió, 2 deka élesztő, 1 dl meleg víz, 1 evőkanál cukor, 1/2 teáskanál só.

Hogyan készült? A főtt krumplit összetörtem, pürésítettem. Az élesztőt elmorzsoltam és a meleg vízbe szórtam, adtam hozzá cukrot is és hagytam, hogy felfusson. A tálba szórt lisztbe beledolgoztam a krumplit, majd az olvadt zsírt, a tojásokat és az élesztős folyadékot is. Fakanállal alaposan kidolgoztam, majd hagytam, hogy duplájára kelljen.

A puha tészát igyekeztem kinyújtani, rászórtam a diót és félbe, majd még félbe hajtottam és újra kinyújtottam. Felkockáztam és a sütőpapírral kibélelt tepsiben még egyszer megkelesztettem. Csak ezután toltam be a 180 fokos sütőbe, ahol szép pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: