Veracruzi halleves és nyeremény könyvsorozat

Igazán kedves és nagylelkű felajánlást kaptam a HVG-től. A most induló, 13 részes gasztronómiai sorozatukat kisorsolhatom a blogom olvasói között. Jómagam az első részt szemrevételezhettem, a mexikói konyháról szólót, de a nyertesnek az összes kötetet postázni fogják.



Az Ízek és kultúrák (egyébként újságosnál is kapható) sorozat sorra veszi a nagy világkonyákat, a franciától a kínain át a görögig és az oroszig. Sőt, még egy német-osztrák is belekerült a szórásba, ami már itt van a szomszédban, ugyebár.
Rengeteg információ, és még több fotó van belezsúfolva egy-egy könyvbe. Tényleg részletes képet kaphatunk egy-egy nemzet konyhai kultúrájáról, a fejlődésére ható tényezőkről, egy kis történelemmel, gazdaságtörténettel fűszerezve. A könyvekben nincs túl sok recept, de azok több oldalon, részletesen, lépésről lépésre fotókkal illusztrálva lettek bemutatva.
Nekem talán túl sok is a fázisfotó, egy keménytojás főzését vagy feldarabolását már csak el tudom képzelni, viszont a halfilézés bemutatása kifejezetten hasznos.

A legnagyobb gondom ezekkel a receptekkel, hogy bár viszonylag könnyen beszerezhető hozzávalókat is tartalmaznak, nekem a legritkább esetben sikerül pontosan tartanom magam a receptekhez. A kiválasztott hallevesemhez például alaplevet kellett volna főzni a hal aprólékából, csontjaiból, de én eleve filét vettem, úgyhogy ez a lépés egy az egyben kimaradt nálam.
Egyébként az elkészült Veracruzi halleves igen finom, könnyű, de tápláló darab lett. Sok-sok zöldség, hal így együtt nagyon finom. A receptet zanzásítva, saját képemre formálva közlöm, ha valaki kíváncsi lenne az eredetire is, akkor irány az újságos vagy érdemes megválaszolni a bejegyzés végén szereplő kérdést.

Veracruzi halleves

Hozzávalók: 30 dkg halfilé (nálam naphal volt), 2 evőkanál rizs, 2 sárgarépa, 1 krumpli, 1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 kis konzerv hámozott, feldarabolt paradicsom (passata), 10 szem zöld olajbogyó, 1 kanál kapribogyó, petrezselyem zöldje, só, bors.

Így készült: A zöldségeket megtisztítottam, apróra kockáztam. Kevés olajon megfutattam a hagymát, hozzáadtam a többi zöldséget és a paradicsomot is. Fűszereztem. Puhára főztem.
Az utolsó 10 percben tettem hozzá a halfilét, amit az eredeti recephez képest én egyben hagytam, mert nem akartam, hogy atomjaira szétesve úszkáljon a levesben. Így viszont puhára főzve, kanállal is szépen lehetett belőle falatokat szakítani/vágni.
Tálalás előtt beleszórtam a felapríott petrezselymet, olívabogyót és kapribogyót.

A recept még 2 lereszelt keménytojást is előír, mint végén a levesbe kerülő hozzávalót, de ezt az elképzelést megvétóztam, nem akartunk pusztán a levessel jóllakni.

Aki pedig szeretné megkóstolni az egész sorozatot, a szombat reggelig válaszoljon a következő kérdésre: Melyik a kedvenc világkonyhád? Azaz, melyik nemzet konyhai kultúráját érzed magadhoz legközelebb?
Szombaton sorsolok! És kérlek fejenként csak egy kommentet hagyjatok!

47 megjegyzés:

Anita írta...

Olasz konyha.

aarkus írta...

Hát, ha a HVG postáz, akkor én is játszom, olasz.

csicseriborsó írta...

Török konyha

Dóra írta...

Akkor a változatosság kedvéért: olasz!

Pötipite írta...

Francia!

Mjudit írta...

A francia konyha!

cciepursuit.blog.hu írta...

Olasz konyha

Ms. Poppy írta...

Olasz! De szerintem bármely nemzet konyhájában talál az ember kedvére valót.:)

Főzőmasina írta...

Ez nem vitás: olasz konyha!!!

dalit írta...

Muszáj egyet? jajj, nagyon nehéz.
Akkor az arab konyha, ha meg ország, akkor mondjuk Libanon.

A második az indiai lenne, nem véletlen, hogy nálam a legkurrensebb fűszer a római kömény.

Wanvavoite írta...

Indiai, ha már nagyon választani kell :-)

Schmauder Tamás írta...

nekem az olasz

zazálea írta...

francia forever!

Névtelen írta...

mindenképpen a francia, nem véletlenül ők a csúcsgasztronómia non plus ultrái:):)

Annamária írta...

Török konyha

Seafalcon írta...

Olasz, naturalmente!

Seafalcon írta...

Olasz, naturalmente!

zsizsike írta...

Az indiait választanám. Köszönöm.

Praliné Zsuzsi írta...

Görög!

Agi írta...

Az olasz konyha.De gondolom itt a balkanban tobb nemzet konyhaja hatassal van rank.

country komfort írta...

nálam a szoros versenyben a francia konyha nyer, az édességei miatt!!

VOKinga írta...

Olasz... :)

Sinisa írta...

Nekem az orosz.

Monika írta...

Természetesen az olasz konyha:)

mandy tarragon írta...

Nekem is nehéz a választás, de most talán az arab konyha a kedvenc :)

Emese írta...

orosz konyha

Vámossy Brigitta írta...

Olasz konyha.:)

Anais írta...

Thai! :))

dyna írta...

Ujujj, bajban vagyok, mert most lettem oda nagyon az indiaiért, de azért az olaszt választom, mert azt én magam is többször bevetem itthon. Köszi a játékot! ;)

Kreatív konyha írta...

Olasz konyha :)

Lili írta...

Olasz, a legtöbbször azt az ízvilágot követjük otthon :) De egyébként az indiait is imádom!

Kata írta...

Győz az olasz konyha talán nálam is, de szorosan követi az indiai:)

Strugamano írta...

Nálam a magyar az abszolút befutó :) utána az olasz.

Balázs írta...

ázsiai konyha

Diána írta...

Indiai konyha

Rita írta...

Olasz :)

Száva írta...

Kevés a tapasztalatom, egyelőre az olasz :)

Turák Kinga írta...

olasz konyha

m_ágnes írta...

Görög konyha

Lilla írta...

Arab és indiai

KK írta...

Olasz konyha!!!

Judit írta...

Olasz!

eszsara írta...

Magyar :)

Névtelen írta...

Ha mindenképpen egyet kell kiválasztani, akkor olasz!
hanga

Névtelen írta...

sokadszorra is, olasz! :)

Szilvi

Veronika írta...

traurraOlasz konyha.

Veronika írta...

Olasz konyha.