Segítsüti 2018: Rózsaszín felhők kuglóf

Ismét itt az év legizgalmasabb sütis eseménye: az elárverezett sütikkel ezúttal is egy nagyszerű kezdeményezést segítünk. 





A Szent Márton Gyermekmentő Közhasznú Alapítvány azért jött létre, hogy egy különleges Gyermekrohamkocsi elindításával segítse az Országos Mentőszolgálat munkáját. Az életveszélyes állapotú csecsemők és kisgyermekek helyszíni ellátása és szállítása különleges szakmai, gyakorlati és műszeres felkészültséget igényel. Átlagosan évente 2100 - elsősorban súlyos, életveszélyes állapotú - gyermekhez riasztják őket. A Gyermekrohamkocsi bármilyen helyszínen percek alatt képes egy mobil intenzív osztályt "felépíteni", ennek köszönhetően szakmai eredményeik európai szinten is kiemelkedőek.

Ezt a kiemelkedően fontos munkát szeretnénk segíteni a 2018-as tavaszi Segítsütivel. A Segítsüti Közhasznú Alapítvány 30 gasztroblogger segítségével - immáron 18. alkalommal - ismét arra vállalkozik, hogy egy-egy tepsi süteményt online árverésre felajánlva gyűjtsön a fenti cél érdekében.
A befolyó pénzből olyan - általában egyszer használatos - eszközöket szeretnénk beszerezni, amiket a Gyermekrohamkocsiban használnak a lélegeztetésre szoruló kisgyermekek kórházak közötti szállítása során. 
Kérünk, ha ezzel a céllal azonosulni tudsz, támogasd munkánkat liciteddel, illetve azzal, hogy a rendelkezésedre álló eszközökkel hírét viszed az árverésnek.
Az árverés 2018. április 17-én, kedden kezdődik, és április 20-án, pénteken 16.00 órakor ér véget.




Rózsaszín felhők kuglóf

Idén szerettem volna valami nagyon különlegeset, rendhagyót készíteni. Valójában a süti, ízre nem annyira rendhagyó, hiszen egy könnyű túrós-citromos tésztája van, málnás öntettel. Viszont varázsoltam egy kicsit az ételfestékkel és mindent rózsaszínűre festettem…

Szeretnék mindenkit egy igazán habos világba repíteni, ha csak percek erejéig is és megmutatni, hogy milyen lehet egy nyári naplementébe harapni. :)



Hozzávalók egy közepes kuglóf formához: 25 dkg túró, 15 dkg porcukor, 3 tojás, 10 dkg vaj, 1 dl citromos olaj, 1 csomag citromhéj, 1 csomag vaníliás cukor, 25 dkg liszt, 10 dkg darált mandula, 1 csomag sütőpor, 3-4 csepp piros ételfesték.

Az öntet: 10 dkg fehér csoki, 10 dkg rózsaszín pillecukor, 1 dl tejszín, 2 kanál málnaszörp.



Elkészítése:   

A túrót először botmixerrel átpasszíroztam, hogy sima legyen. Hozzáadtam a cukrot, kikevertem.

A tojásokat egyesével adtam hozzá és mindig jól átkevertem. Végül hozzáöntöttem a felolvasztott vajat, illetve olajat.

A sütőport, lisztet, darált mandulát, vaníliás cukrot és citromhéjat vegytettem és a túrós masszához dolgoztam.

A kissé ragacsos tésztát 2 részre osztottam, egyikbe piros festéket csepegtettem és elkevertem.

A tésztából kanálnyi mennyiségeket tettem a kivajazott formába, a különböző színeket felváltva egymás hegyére-hátára pakolva.

A tésztát kb. 40 percig sütöttem a 180 fokra előmelegített sütőben.

Mire kihűlt a kész tészta, addigra elkészült a pillecukros öntet is. Ehhez a hozzávalókat folyamatosan kevergetve, vízgőz felett olvasztottam fel. Majd a sütire csorgattam. Került rá még egy kis dekor ez-az, hogy még csajosabb legyen a végeredmény.






Korábbi segítsütijeim:





Nincsenek megjegyzések: