A "mókusok biztos imádnák" torta

Sokszor arra gondolok, hogy én valójában egy titkos mókus vagyok. Vagy nem is annyira titkos. Elég sokáig elvagyok mindenféle magokon, jöhet minden: mogyoró, mandula, dió, tökmag, napraforgómag, kesudió... Mindet imádom. 

És most itt egy új beszerzési forrás, hogy egy helyről megrendeljem kedvenc magjaimat, hozzá egy kis aszalt gyümölcsöt és még egy csomó-csomó fantasztikus hozzávalót! Ez pedig nem más, mint a magosbolt.hu/ A csarnokban már jó ideje működő bolt öltött most online formát is, így már az egész ország élvezheti a hihetetlenül széles kínálatot. Egy vagy kétnapos határidővel nálad lehet a hozzávaló a hétvégi sütögetéshez, karácsonyi mézeskalácsozáshoz és linzerezéshez. Már online is lehet fizetni az oldalon vagy a futárnak a csomag készhez vételekor. 
Az első vásárlásnál 10% nyitási kedvezmény jár és szerintem érdemes lesz a Facebook oldalukat is követni, mert hamarosan egyéb karácsonyi akciók, játékok is várhatók. 



És mutatok egy receptet is, amely mókus-mivoltom tökéletes bizonyítéka. A torta tésztája és krémje is töményen diós-mogyorós lett. 

Hozzávalók a tésztához: 5 tojás, 100 g mogyoró, 100 g dió, 100 g liszt, 150 g cukor, 1 csomag sütőpor, 1 csipet só. 

Így készült: A diót és mogyorót száraz serpenyőben kicsit megpirítottam, neves konyharuhával a héját lehúztam, lemorzsoltam. Végül az egészet finomra daráltam. 
A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját a cukorral fehéredésig kevertem. 
A sárgájához lassan adagolva hozzákevertem a darált magokat és a sütőporral elkevert lisztet. Végül széles, nagy mozdulatokkal belekevertem a fehérjehabot is. 
Egy 20x30-as tepsit kibéleltem sütőpapírral, amit még vékonyan be is vajaztam. A tésztát belesimítottam és a 170 fokos sütőben 18-20 percig sütöttem. 

Amikor kihűlt a tészta, akkor formára vágtam, de persze nem feltétlenül ezt a formát kell használnotok, hanem lehet simán két lapként használni és a közepébe, tetejére kenni a krémet. 

Hozzávalók a főzés nélküli krémhez: 250 g mascarpone, 100 g mogyoró, 100 g dió, 100 g porcukor, 150 g tejcsokoládé, 1 csomag vaníliás cukor. 

A krém készítése: A diót, mogyorót ezúttal is pörkölve-darálva használtam. A csokit óvatosan felolvasztottam, majd gyorsan a mascarpone sajtkrémhez kevertem. Nem szabad túl sokáig keverni és túl nagy fordulatszámon sem, mert akkor valami vajszerűség lesz belőle. Ezt inkább kézzel szoktam kikeverni, mint mixerrel. 
Végül beleforgattam a dióféléket és a cukrot is. 

A "bomba" forma megalkotása:

Egy gömb formájú tálat kibéleltem folpackkal. A kihűlt tésztából a tál aljának megfelelő méretű kört vágtam. A többi részből pedig hosszúkás háromszögeket alkottam, amelyek kb. elég hosszúak voltak, hogy végig érjenek a tál oldalán. Ezeket a háromszögeket szépen belerakosgattam a kibélelt tálba. 
A krémet belelapátoltam és szépen elsimítottam. Végül a kerek tésztalapot tettem a tetejére. 

Kb. 1 óra alatt megdermed annyira krém a hűtőben, hogy már szeletelhető torta legyen a végeredmény, de akár másnapra is előre elkészíthető. Érdemes csak tálalás előtt kiborítani. 
Én még öntöttem rá egy kis tejszínnel olvasztott csokit (egy kicsit túl folyós lett) és néhány mandulapálcikát is rászórtam díszítésként. 


Nincsenek megjegyzések: