Kókuszos szelet – kevert sütemény

 


Mostanában folyton ilyet kell sütnöm. Ó, én szegény. A gyerekek nem igazán kedvelik a túlbonyolított, habos-krémes süteményeket. Ők az egyszerű ízekre buknak. Ez a kevert, joghurtos alapú sütinek az elkészítésében pedig ők is részt tudnak venni – dupla élvezet.

 

A méricskéléssel sem kell sokat vesződni, mert a joghurtos doboz pont jól működik az arányok meghatározásánál.  

 

Ha pedig a hozzávalókat veszem sorban, tulajdonképpen nem is olyan rossz dolgok vannak benne. Oké, kalóriában elég komoly cucc, ha az egészet összeadjuk, de viszonylag kis kockákra lehet vágni ;)

 

Természetesen lehet bele tenni sok-sok gyümölcsöt, például meggyet, málnát, őszi vagy sárgabarackot is. A felére most egy kis narancsos keserű csokit is szórtam, a felnőtt vendégek kedvéért. Szóval a variációk gyakorlatilag végtelenek – mentsétek le ezt az alapreceptet!

 

Hozzávalók: 2 kis pohár joghurt (2x125 grammos doboz), 5 tojás, 1 pohár olívaolaj, 1,5 pohár barna nádcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 2 pohár kókuszreszelék (100 g), 1 pohár liszt, 1 kiskanál sütőpor.

 

Elkészítése: A sütőt előmelegítettem 180 fokra.

Egy nagy keverőtálba beleütöttem az egész tojásokat, beleöntöttem a joghurtot, olajat, cukrokat. Ezt alaposan elkevertem, hogy a tojás és az olaj szépen összeálljon. Ekkor beleszórom a kókuszt, lisztet és a sütőport. Még egyszer átkeverem.

Meglehetősen folyékony marad így is a nyers tészta, tehát könnyű átönteni a sütőpapírral kibélelt közepes méretű tepsibe.

Ha szeretnénk tenni rá gyümölcsöt vagy csokit, azt most kell rászórni.

Kb. 20-22 percet kell csak sütni. A teteje picit megpirul, teljesen átsül, de finom szaftos, puha tészta marad a végeredmény.

Nincsenek megjegyzések: