Birka-napok a Skanzenben



Két napig báránysaslikot sütögettem a szentendrei Skanzen egyik gyönyörű háza tövében. Szabad tűzön, de vaslapon, ahogy azt kell.
Fotó nem sok készült, lévén a tűzzel, a hússal és a kínálással voltam elfoglalva.

Azt viszont talán érdemes megosztani a közzel, hogy a pác, amit használtam igen nagy sikert aratott. Egy kicsit a balkáni vonal köszönt vissza a fűszerezésben: olajban borsot, piros paprikát, fahéjat és rozmaringot kevertem el. Ezzel kenegettem a nyársra fűzött falatnyi húsokat, gombát, padlizsánt, paprikát, hagymát.
A csontosabb darabokat pedig nyárs nélkül sütögettem, de szintén ezzel a fűszeres olajjal megkenegetve. Jó volt lerágcsálni a csontról a húscafatokat :)

A mellettem lévő házban pedig Mirelle készítette mesés, francia eredetű, tejszínes raguját, amit én is megkóstolhattam.




 

Nincsenek megjegyzések: