Grillezett cukkíni kölessel, aszalt paradicsommal és kecskesajttal

Minden nyáron van egy olyan étel, ami szokatlanul nagy sikert arat, amivel egy csomó dícséretet zsebelek be. Ez mindig váratlanul jön, fogalmam sincs előre, hogy mi fog majd igazán tetszeni a vendégeknek.
Azt például álmomban sem gondoltam volna, hogy a köles ennyire ízlik sokaknak. Hadarik Rita új, gluténmentes szakácskönyve adta az ötletet, hogy kezdjem el bátrabban használni ezt a gabonát.



A grillezett cukkíni készítése:
Először is, nem árt, ha egyébként is alágyújtunk némi faszénnel a rostnak. Mert szabad tűzön késztve lesz az igazi.
Mivel azt sem szeretném, hogy megégjen a zöldség, ezért fogtam az alufóliát és csináltam neki dupla lapokat. Ezeket beolajoztam. A cukkínit kb. 1 centis karikákra vágtam és szépen egymás mellé helyeztem a szeleteket. Mellépakoltam egy fej fokhagymát, megpucolva, gerezdekre szedve. Sóztam, borsoztam. A tetejét is bekentem olajjal.
A cukkínik mindkét oldalát megsütöttem, így szép csíkosak lettek a grillrácstól, de meg is puhultak közben.

A megsült fokhagymát villával összenyomkodtam.

A kölest (1 pohárnyit) átöblítettem és háromszoros mennyiségű sós vízben megfőztem. Amikor puha lett, hozzákevertem az aszalt paradicsom olajos levét és egy citrom levét is. Így hagytam kihűlni.

A kölest egy nagy tálba halmoztam, majd belekevertem az összenyomott, sült fokhagymát. Beleszórtam az összedarabolt maréknyi aszalt paradicsomot. Egy csokor újhagymát is felkarikáztam, illetve rápakoltam a cukkíniket. Egy csomag (kb. 100 g) friss kecskesajtot is rámorzsoltam a tetejére.

Hagyhatjuk egy kicsit állni, várni, de ha készen van, már akár ehető is.

A kölest célszerű 1-2 óraval előtte elkészíteni.

Nincsenek megjegyzések: