Csípős-savanyú kínai kel



A képen egy kicsit háttérbe bújt az étel fénypontja: a kínai kel.


Akkor folytassuk a csípős sorozatot. Itt  is a főszereplő a jó erős paprika. Kínai kelt nagyon ritkán veszek és még sosem főztem meg. Most viszont nem leltem kelkáposztát a zöldséges pulton, így ez lett a közmondásos szamár, amin kísérleteztem. Jó lett végül az ügy kimenetele.

Egy jól megtermett kínai kelt durván, vastagon felcsíkoztam. Egy lilahagymát nagyon-nagyon vékonyra karikáztam. Lereszeltem még 2 gerezd fokhagymát is. 1 kis chilit kimagoztam és felkarikáztam.

Serpenyőben 1-1 kanál olajat és vajat melegítettem. Ezen üvegesre pároltam a hagymát, rádobtam a többi hozzávalót és pár perc alatt, kevergetve megpároltam. Gyorsan összeesik. Ha kelkáposztát használunk, akkor egy picit több időre van szüksége.
Végül rászórtam egy lime lereszelt héját és rácsorgattam a levét. Plusz természetesen locsoltam rá egy jó adag szójaszószt is.

Natúr főtt rizst ettünk alá, illetve sertéscomb-csíkokat, amiket kicsit megpirítottam, majd kevés vízzel puhára pároltam, végül ismét elpárologtattam a vizet, hogy jó piros, de mégis ragacsos legyen.

Nincsenek megjegyzések: