Szedres jeges

Ezen a nyáron a kívánságlistámat a szeder uralja, messze megelőzve a két évvel ezelőtti favoritot, a nektarint. Lehet, hogy valamilyen hiányosságra utal, hogy ennyire kívánom? Bár a csokit is kívánom, de nem hinném, hogy az az édes íz utáni vágyódásomon kívül bármilyen vitamin igényemet is kielégítené.

Mindig csak egy kis tálkával veszek, aztán pillanatok alatt el is fogy magában. Szinte sajnálom süteménybe pakolni, olyan finom így is. Most viszont egy picit savanykás volt az adag, ezért némi ízfokozót vetettem be az élvezhetőség érdekében.

Szedres jeges

Mi kell 4 kis tálkányi adaghoz? 30 deka szeder, 1 kanál cukor, 1 kanál rózsavíz, 2 deci tejszín, 2 deci joghurt, 2 kanál porcukor.

Hogyan készült? A szedret cukorral puhára pároltam, a kanállal kicsit összenyomkodtam. Rózsavízzel illatosítottam. Lehűtöttem.

A tejszínhabot felvertem a porcukorral, óvatosan beleforgattam a joghurtot. A habot és a lila masszát egymásra rétegeztem és megfagyasztottam. Mivel nem kevertem össze, szépséges fehér és szederszínű csíkos fagyi került a tálkákba.

Nincsenek megjegyzések: