Tabbouleh bulgurral és quinoával

Nos, igen, le mertem írni. Tudom, hogy ez nem az autentikus, a minden rostán átmenő változat. De azért alapjaiban, ötletében megegyezik a legendás közel-keleti étellel. Merészségem oka másrészt, hogy a net telistele van a nem autentikus változatokkal, így közzé teszem a sajátomat is.

Az egész úgy kezdődött, hogy csak egy csomag bulgurt (búzatöret, keleti alaphozzávaló) akartam venni, de a kezembe akadt egy zacskó, amiben volt bulgur és quinoa is egyben. Szimpatikusnak tűnt az összeállítás, haza is jött velem. Nem lőttem mellé, bár érdekes a quinoa állaga, roppanóssága, nagyon jól működött ebben a házasságban.



100 grammot főztem meg a bulgur-quinoa keverékből bő, sós vízben, majd leszűrtem. Hagytam lehűlni.

Időközben apróra kockáztam 1 kis lilahagymát és ráfacsartam 1 citrom levét, illetve megsóztam. Ez némileg elveszi az erejét a hagymának. Összevágtam még 2 nagyobb paradicsomot, szintén minél apróbb kockák jelentik a célállomást. Kerül még egy csokor petrezselyem, illetve úgy 10 mentalevél is. Ezeket is jól összenyestem.

Minden hozzávalót jól összekevertem, meglocsoltam olívaolajjal és kicsit még sóztam. Akár azonnal is fogyasztható, de behűtve, az ízeket összeérlelve még finomabb.
Természetesen mindenképpen szükségeltetik mellé valami husi, vagy legalább egy kis morzsolt feta a tetejére. Ellenkező esetben valami halvány kis előételfélének teszi csak meg ez a saláta, ahogy egyébként fogyasztani is szokták: kitűnő étvágygerjesztő.

1 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Színes, nyári, étvágygerjesztő - gyönyörű!