Olaszos, paradicsomos bableves

Nálunk nem sok sonka maradt meg húsvétról, de ami maradt, az ment ebbe a bablevesbe. Nagyon jót tett neki, kellett ez az extra sós ízbomba!

A bableves, ha konzervből készül egy kb. 15 perces történet, így elég gyakran készítem ezt a tápláló, laktató ételt. 




Hozzávalók 4 adaghoz: 10 deka sonka, 1 vöröshagyma, 2-3 gerezd fokhagyma, 2-3 sárgarépa, 1 natúr babkonzerv, 2 dl paradicsomlé, 1 evőkanál olaj, só, bors. 

Elkészítése: A vöröshagymát és fokhagymát apróra kockáztam. A sonkát is felkockáztam, kicsit nagyobb darabokra. A sárgarépát felkarikáztam. 

Az olajon megfuttattam a hagymát, sóztam, majd hozzáadtam a fokhagymát és répát. Beleszórtam a sonkát. Kevés vízzel felöntöttem és puhára főztem. Amikor a répa megpuhult, akkor beleöntöttem a leszűrt babot, a paradicsomlét és annyi vizet, hogy pont jó állaga legyen a levesnek. Összeforraltam és újra sóztam (ha a sonka nem elég sós). 

Egy pici majorannát, szárított bazsalikomot és borsikafüvet is elbír, sőt jót tesz neki. Ezeket a fűszereket is a sonkával együtt adom hozzá. 


Nincsenek megjegyzések: