Belga Sörvacsora a Dunaparti Matróz Kocsmában

Most csütörtökön, 19-én lesz az első belga sörvacsora a Dunaparti Matróz Kocsmában. Igen! Végre van egy hely, ahol nem borokhoz, hanem kézműves sörökhöz komponáltak ételeket. A menü igen ígéretes, és ami még izgalmasabb, az a hozzá kitalált sörsor. Ez a ötfogásos vacsora 6900 forintért nagyon jó ajánlat. Itt olvashatod el a részleteket: http://www.matrozkocsma.hu/sorvacsora




Azért merem ilyen magabiztosan állítani, mert jómagam a nulladik alkalmon vettem részt. Ez egy kicsit még hosszabb volt, mint a mostani, de szerintem talán túl hosszú is. Az öt fogás helyett hetet kóstoltunk végig hét különböző sörrel.
Én. Aki amúgy összesen ha 2-3 liter sört ivott meg életében, azt is az ízesített fajtákból. Hát most alaposan kiokosodtam a belga sörökből és különlegességekből.

A menüsor érdekessége, hogy nem feltétlenül hagyományos belga ételeket sorakoztattak fel, hanem egy kicsit újragondolva őket, a sörök ízéhez, jellegéhez társítva kerültek az asztalra. Minden fogáshoz részletes ismertetőt is kaptunk, egy-egy történetet a sörök múltjáról, jelenéről. Hiszen ezek az italok nem nagy gyárakban, hanem olyan kis főzdékben készülnek, amilyennek mi mostanában a borászatokat ismerjük.

Kicsit részletesebben a sörökről, ételekről:



1. Belga búzasörben pácolt feketekagyló angolzelleres paradicsommal, Blanche d'Ardenne sörben tálalva.
Az elsőre nem túl étvágygerjesztő kis leveske meglepően citromos, könnyed és friss volt. Kagylós tenger íz és egy cseppet sem keserű sör. Nagyon jól működtek együtt.



2. Sült Szent Jakab kagyló hidegen, Petrus sör-sabayonnal + Petrus Blonde apátsági világos ale
A Szent Jakab kagyló igazi különlegesség, sörös mártásban ücsörögve pedig telitalálat. Még itt sem a sör ereje dominált, inkább a könnyed, lágy ízek játszottak.



3. Bardírozott sertésszűz falatkák áfonyával és Kasteel Donker barnasör-mártással + Kasteel Covée du chateau barna ale
Érdekes módon nekem ez volt az egyik kedvenc söröm az egész este folyamán. Egy komolyabb, testesebb finomság. A hússal kellemes összhangban állt a sör, de nekem mégis inkább az ital uralta az ízeket.



4. Zöld tészta Delirium Tremens sörrel készült csirkeraguval, vargányagombával és gorgonzolával + Delirium Tremens világos ale
Ez így önmagában egy teljes fogás volt: puha csirke, pont jó tészta és kerek ízek minden oldalról. Ha csak ennyiből állt volna a vacsorám, már elégedett lettem volna.



5. Carbonnade Flamande Trappista módra, La Trappe Dubbel Trappista barna ale-lel - Szerepelni fog a 19-i vacsorán is!
Hmmmmm.... Ez a ragu egyszerűen mesés volt. Azt hiszem még nem nagyon főztem ilyesmit sörrel, de ezek után itt az ideje. A végén nem bírtam megállni, hogy ne tunkoljam ki az összes szaftot egy kis kenyérhéjjal :) A sör is fantasztikus, már-már karamelles ízekben pompázott. Igazi, kényeztető, télvégi fogás, amit valaki nagyon-nagyon jól összerakott, kitalált.



6. Dupla csokoládétorta málnával, St. Louis málnakrémmel és házi tejszínhabbal + St. Louis Premium Framboise málnás lambic
És én meg azt hittem, hogy itt már teljesen tele vagyok. De hát egy csokitortát csak nem lehet ott hagyni. És akkor jött a meglepetés. Ez a málnás sör valami ISTENI! Nagyon nőcis itóka, édes meg minden, de annyira töményen málnás, hogy nem lehet abbahagyni. Mindig ezt szeretnék majd kérni, ha erre járok!



7. Sörzselébe bújtatott belga sajtfalatkák - Szerepelni fog a 19-i vacsorán is!
Kézműves sajt + kézműves sör nem is akármilyen formában. A sajtok önmagukban sem mindennapiak, de a sörzselével együtt egészen ismeretlen ízek nyílnak ki. A kár kihagyni kategória ez is.

És az esténk itt még nem ért véget. Mivel minden fogáshoz csak kóstoló mennyiségnyi sört ittam, így nem ártott meg. Még meg tudtam kóstolni és csodálkozva ízlelgetni a sörpezsgőt is a szomszédos Belga Sörök Házának legkülönlegesebbikét. Ezt a sört úgy készítik, mint a pezsgőt, sőt üvege is olyan, de egyértelműen mégiscsak sör.
Még lett volna energiám és hely a hasamban, akár 200 féle belga sörből választhattam volna ezen a helyen. Egyértelmű, hogy vissza kell még párszor térni, hogy teljes egészében felmérjük a kínálatot és még jobban megismerkedjek ezekkel a különös italokkal.

Ha nem tudtok elmenni egy ilyen sokfogásos sörvacsorás estére, akkor is érdemes egy-egy ebéd vagy vacsora erejéig ide betérni és egy-egy sört és fogást megkóstolni. Biztos vagyok benne, hogy a csalódás kizárva :)

A képeket Mag Veronika készítette. Köszönöm! A fotós Budapest-képei is zseniálisak, érdemes kattintani az oldalára.

Nincsenek megjegyzések: