Rák-curry


Miközben ettük a curry eredetéről beszélgettünk. A receptem cseppet sem autentikus, csupán egy, a Pannon síkon elérhető halovány utánzat. Viszont nagyon jó, fűszeres, csípős, a kókusztejtől meg kellően krémes is. Az se hátrány, hogy egészen gyorsan elkészül.

Szóval, curry ezerféle van, indiai, thai és szinte minden távol-keleti népnek még pár saját. A curry fűszereverék, nagyon sokrétű ízekkel. Általában csípős, sokszor sárga, de van vörös és zöld is. A konyhánkba érkezhet por vagy paszta alakjában is.

A curry ezen kívül a britek által gyarmatosított indiai fűszeres egytálétel. Nos, ez meg itt az én változatom, pár ezer kilométernyire Indiától.

Rák-curry

Mi került a 4 személyes adagba? 1 kis fej hagyma, 1 kanál vaj, 2 répa, 1 piros húsú paprika, 15 dkg zöldhüvelyű zöldbab, 20 dkg koktélrák, 1 evőkanál madraszi currypor, 1 kiskanál fekete mustármag, fél kiskanál római kömény, 2 evőkanál paradicsompüré, 1 dl kókusztej, só.

Hogyan készült? A vajon megpároltam a felkockázott hagymát, hozzáadtam a szintén felkockázott répát, paprikát. Rászórtam a fűszereket is. Pár percig így pároltam. Belekevertem a kókusztejet, paradicsompürét. Felforraltam és puhára főztem benne a zöldségeket.

Ha túl sűrű lenne, lehet bele önteni egy kis vizet is.

A rákot és zöldbabot csak a legvégén tettem bele, hogy ne főljön szét. Ezeket csak kb. 5 percig főztem a raguval együtt. Végül rizzsel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: