Savanyú sertésragu laskagombával



Nagyon-nagyon szeretem a savanyú ízt, de csak akkor, ha valamivel ellensúlyozva van: egy kis tejfölös krémességgel, vagy valami édeskés mellékízzel, esetleg egy megfelelő állaggal. Ebben az ételben ezeket sikerült jól eltalálnom. Tudom, hogy nem túl vonzó az ábrázatja, de attól még igenis lehet jó.

Ez került a 4 személyes adagba: fél kiló sertéscomb, 1 kisebb hagyma, 30 deka laskagomba, 15 deka savanyú uborka, 3 dl fehérbor, 1 dl tejföl, 1 kanál mustár, 1 kiskanál tárkony, só, bors.

Így készült: A húst nagyon vékony csíkokra vágtam, sóztam, borsoztam. A hagymát megpucoltam és felkockáztam. Egy mély, fedeles serpenyőben 1 kanál olajat forrósítottam. Rádobtam a hagymát, kicsit pároltam, majd hozzáadtam a húst is. Fehéredésig pirítottam, többször megkevergetve. Ráöntöttem a bort, hozzákevertem a mustárt is. Lefedve puhára pároltam a húst.
Közben felcsíkoztam a gombát és az uborkát is. Amikor a hús megpuhult, levettem a fedőt, hozzáadtam a gombát, a tárkonyt és így főztem még 5 percig. Lezártam a lángot, belekevertem a tejfölt, az uborkacsíkokat és már tálaltam is.

Rizzsel ettük.

Nincsenek megjegyzések: