Narancsos és marcipános segítsüti


Rég gondolkodtam ennyit egy süteményen, mint mostanában. Először egy mentás-csokis kombináció járt a fejemben, de attól féltem, hogy az túlságosan is megosztó lenne. Végül egy másik kedvencemnél kötöttem ki, ez pedig a marcipán, amit naranccsal fűszereztem.

És, hogy miért izgultam ennyire egy átlagos keddi napon megírt sütemény miatt? Mert ez bizony a Segítsüti akcióra készült! Mától három napig 27 fantasztikus süteményre lehet licitálni a honlapon (regisztráció után). A befolyt összeget pedig két kórházban, a Péterfy utcaiban és a Miskolciban lévő koraszülött osztályok kapják. Mindenféle hasznos tárgyat fogunk venni, amiket ezek a babamentő helyek jól fel tudnak használni. Bár jómagam és előbújni meglehetősen lusta magzataim sohasem jártunk ilyen helyeken, úgy érzem, minden segítséget meg kell adni az életükért küzdő csöppségeknek és szüleiknek. Szívből sütöttem a süteményemet Nemisbéka felhívására és remélem nektek is tetszeni fog!




Tartelette naranccsal és marcipános frangipane-krémmel

A süteményem három rétegből áll, egy omlós tésztából készült kosárkára simul a narancslekvár, felül pedig egy mandulás-marcipános krém, a frangipane fedi be.

Hozzávalók az omlós tészta alaphoz: 170 g liszt, 100 g vaj, 50 g porcukor, csipet só, 1 narancs reszelt héja, 1-2 evőkanál narancslé.
A töltelék: 6 kanál narancslekvár.
A sült krém: 80 g finomra őrölt mandula, 80 g marcipán, 2 tojás, 1 csapott kanál étkezési keményítő (Gustin), 20 g porcukor, 2 dl tejszín,1 kanál narancslikőr.
Elkészítése: A tészta hozzávalóit hidegen összegyúrtam, gombócot formáztam belőle, folpackba csomagoltam és 1 órán keresztül a hűtőben pihentettem. A gombócot 6 részre vágtam, kis köröket nyújtottam belőle, amivel kibéleltem a formákat. Természetesen 1 nagy tortaformába is tehetjük a tésztát a 6 kicsi helyett. A formákat még fél órára visszatettem a hűtőbe.
Közben 180 fokra előmelegítettem a sütőt. A tésztára sütőpapírt terítettem, arra babot vagy lencsét szórok és így sütöm 15 percig, hogy ne púposodjon fel.

Az elősütött tésztára kentem a narancslekvárt. A mandulás krémhez szintén összedolgoztam a hozzávalókat és a lekvárral kibélelt tésztakosárkákba kanalaztam. Ekkor még teljesen folyékony volt ez a réteg, sütés közben viszont szépen megszilárdult. Még 20 percig sütöttem, 180 fokon.

Egy ideig hagytam a formákban kihűlni a süteményt, aztán óvatosan kiszedtem. Mivel nagyon vajas a tésztája, nekem még sohasem ragadt bele a formába, ezért is nem kentem ki előzőleg.

Az ízei nagyon érdekesek, inkább a kesernyés-narancsos zamat és a mandulás-marcipános puhaság dominál, mint az édes cukoríz.

5 megjegyzés:

mandy tarragon írta...

Hú, nagyon tetszik :)

Ági, aki főz írta...

Látom, hogy licitáltál! Hajrá!

Névtelen írta...

Ági, gratulálok, álom ez a süti!!!Milyen formád van, mert az is nagyon szép - hol kapható??Nagyon vennék ilyet, segítenél?A képe a blogodban van??Marika

Ági, aki főz írta...

Marika, ez a forma egy mini kuglóf-forma, de valójában nem túl jó ehhez az omlós, vajas tésztához. Az Intersparban vettem, de ehhez a sütihez legközelebb inkább ezt a már bevált formát fogom felhasználni.

Ági, aki főz írta...

http://agifoz.blogspot.com/2009/08/szedres-mandulas-tortacska.html Szóval ilyen laposabbat. Itt látszik is a forma. http://agifoz.blogspot.com/2009/06/tortacskak-paradicsommal.html