Szamos Today a Kossuth téren

Voltak hónapok, amikor két kisgyerekkel a nyakamban csak az tartotta bennem a lelket nagybevásárlás közben, hogy a végén odamehetek egy Szamos pulthoz és benyomhatok egy-két citromos mignont vagy Eszterházy-tallért. Talán ebből is látszik, hogy eléggé függő vagyok a cég sütijeitől. Az utóbbi időben a narancsos bonbonért vagyok oda meg vissza.



És itt jött a képbe egy meghívó a vadiúj Szamos Today cukrászdába, a Kossuth térre. Ami igazából már nem cukrászda a szó hagyományos értelmében, hanem egy nagyon modern képződmény. Az egyik legizgalmasabb újdonság, hogy a felső szinten csokimúzeum látogatható! A kínálat felét pedig már a reggeli jellegű szendvicsek, turmixok alkotják, amiket később salátára, sőt akár menü ebédre is cserélhetünk. Szóval a kínálat alaposan kibővült.

Én pedig alaposan megkóstoltam, hogy mi is ez a bizonyos új kínálat. :)



Legjobban a szendvicsetek szerettem meg. Szerintem ez egy egyáltalán nem könnyű téma, a sajtos-sonkáson túl új kombinációkat kitalálni, amelyek működnek is - mindenképpen kihívás. Nos, ezeket a szendvicseket igencsak eltalálták.
A sonkás vonalat a Sokmagvas bio stangli képviseli fekete-erdő sonkával, kecskesajttal és a meglepetés mangó-curry krémmel. Meg van hagyományos füstölt-főtt sonka már-már hagyományos mézes-mustáros krémmel, ami fügével lett megbolondítva.
Nézzük sorban a többit is: Sült csirkemell diós-vargányás pestoval - tt főleg a dió érződik, a vargánya is kellemesen simul a többihez. Jó tápláló darab.
Croissant friss sajtkrémmel, füstölt lazaccal pestoval - már-már klasszikus kombináció, de a pesto bazsalikomossága sokat dob a dolgon.
Az egyik nagy kedvencem a vega Falafel uborkakrémmel és friss sajtkrémmel - tényleg nagyon friss, üde, nyári az összhatás.



Persze kenyér nélkül is van élet, többféle saláta közül is választhatnak, akik egy gyorsan bekapható finom vitaminpótlásra vágynak. A legnagyobb dobás pedig mindenképpen a kétféle smoothie. Az erdei gyümölcsös olyan töményen gyümölcsös, hogy nehezen hasonlítható bármihez is.
És van zöld is. Először befogott orral próbálkoztam, de harmadszori kóstolásra már egészen függővé váltam. Tényleg ijesztően élénk zöld színe van, és van benne zeller is, de valahogy a kivi meg a többi gyümölcs tökéletes egyensúlyba tartja az egészet.

Persze azért lássuk be, hogy a cukrászda általában nem a vitaminokról szól. Tökéletes Eszterházy, krémes, isteni citromtorta és persze Dobos is van a pultban. A hagyományos sütik kavalkádja mellé felsorakoztak a pohárkrémek is. Ha valamit imádok, akkor az a krém, amihez nem kell tésztát is megennem. Gyerekkoromban is mindig az volt a gondom, hogy túl sok tészta volt a krémhez az én felfogásom szerint. Nos, itt csak krém van, mennyei krém, amit csak kanalazok és kanalazok és kanalazok, amíg el nem olvadtam teljesen a gyönyörűségtől.
A háromféle változat plusz a creme brulee már önmagában is megér egy látogatást. Még mindig nem tudom eldönteni, hogy a Mangós fehércsoki vagy a Tejcsokoládés karamell lesz a kedvencem. Azt hiszem teszek még addig pár kört a Parlament felé.

Ha szeretnétek megnézni, a felső emeleten lévő csokimúzeumot, akkor itt nyerhettek belépőt: http://agifoz.blogspot.hu/2016/07/nyeremenyjatek-szamos-csokolademuzeum.html

Nincsenek megjegyzések: