Bulgur saláta dióolajjal

Végtelenül jól esett végre a tányérra pakolni egy kis nyarat, amihez a mentát már a teraszról tudtam szedni. 
Bár salátaként emlegetem ezt az ételt, valójában köret, sőt önálló vacsora is lehet. Ezt mi köretként ettük, póréhagymás-fehérboros csirkecombhoz. 




Egyébként a dióolaj és a bulgur egyébként igencsak jóban vannak, nagyon szeretnek egy tányérra kerülni. Ahhoz, hogy az olaj értékes anyagait megőrizzük, inkább csak langyos, semmiképpen sem forró hozzávalókhoz érdemes hozzákeverni, de behűteni természetesen szabad. 




A hozzávalók aránya valójában tetszőleges, iránymutató. Tényleg csak az ízlésünk szabhat határt a kísérletezésnek. Ilyen, aszalt gyümölcsös változat is volt egyszer régen nálam. 




Először 5 deka bulgurt 15 percig főztem 2-szeres mennyiségű, sós vízben. Lefedve hagytam hűlni és puhulni. 

Apróra kockáztam két zsenge cukkinit és kevés olajon megpirítottam. Öntöttem alá néhány kortynyi vizet és egy picit megpuhítottam. Nem kell, hogy szétfőljön, de azért ne legyen nyers. 




Felkarikáztam 1 csokor újhagymát. Megsóztam és ráfacsartam 1 citrom levét. 
Felkockáztam 2 paradicsomot és hagymához kevertem. 
Apróra daraboltam egy maréknyi fekete olajbogyót és szintén a többi zöldséghez szórtam. 
Felcsíkoztam 4-5 nagyobb mentalevelet is. És még 2 evőkanál dióolajjal együtt összekevertem a zöldségeket. Végül egy nagyobb tálba került a langyos bulgur, a cukkini és a "salátaöntetként" funkcionáló paradicsomos-olajbogyós keverék. 

Nincsenek megjegyzések: