Pak choi babbal

Emlegettem már, hogy a Fehérvári úti piac a XI. kerületben igazi kincsesbánya. Sárga cékla, lila répa meg lila krumpli. És most az egyik termelőnél, - akinél a legjobb a körte egyébként - megjelent ez a pak choi, bok choy nevű zöldség. Magyar nevet is ragasztottak már rá: bordás kel szeretne lenni.
Elsősorban kelet-ázsiai receptekben található meg, onnan is származik. De az én példányaimat egy Pest megyei fóliasátorban termelték :)




Fehér szára van és sötétebb zöld, kerek levelei. Az egész növény, úgy ahogy van, ehető. Én ezt készítettem belőle:

2 fős adaghoz 2 kisebb pak choit szétszedtem. A zöld leveleket levágtam. A fehér szárat felcsíkoztam és kevés olajon elkezdtem párolni. Adtam hozzá még 4 gerezd fokhagymát is.
Öntöttem rá kevéske (tényleg csak 1-2 kanálnyi) vizet, és fedő alatt kb. 5-8 percig puhítottam.
Ekkor beleszórtam az edénybe a lecsöpögtetett, átmosott konzerv babot. Végül hozzá adtam a zöld leveleket is. Még kb. 3 percig pároltam.
Meglocsoltam szójaszósszal, kevés almaecettel is.

Ez így önmagában is nagyon jó kis étel, de mi azért adtunk a fúziós konyhának és sült kolbász köreteként ettük.



Nincsenek megjegyzések: