Spárga mustármártással

Most csak gyorsan szeretném elmesélni, hogy mi volt a húsvéti vacsoránk egyik fénypontja: a mustármártás, amit a spárgára csorgatva ettünk.



A spárgát gyorsan megpároltam. Ehhez a művelethez sok okosságot találsz ide kattintva.

A mártás is rém egyszerűen készült. Bár az egyik hozzávaló a tejszínes, piaci tejföl nagyon fontos elem. Ez a tejföl ugyanis nem annyira savanykás, mint a bóti társai és éppen ezért imádom. Inkább érdemes tejszínnel, mint tejföllel kiváltani.

Tehát 2 evőkanál vízzel jól elkevertem 1 kanál keményítőt. (Sárga dobozos étkezési keményítő néven fut nálam). Aztán hozzáadtam 2 dl tejfölt és 2 evőkanál mustárt is. Nagyon alaposan, csomómentesre kevertem.

Kis lángon, lassan kezdtem el főzni. Amikor elkezd már bugyborékolni, és ezzel párhuzamosan sűrűsödni - készen is van! Nem szabad tovább főzni, mert szétesik a keményítő.

Egy kis sót, borsot és szerecsendiót is elbír a fűszerek közül. És persze feltétlen kell mellé, alá a spárga.

Egyébként volt még vajas újkrumpli és bárányhús híján pulykafasírt is.

Nincsenek megjegyzések: