Polenta balzsamos hagymával és kecskesajttal



Nem is tudom miért, nekem ez olyan nyárias étel, miközben minden ízében inkább a nehezebb, téliesebb konyhához illene. Minden esetre nagyon-nagyon összejött ez a kombináció, igazi finomság. Sőt, ami a legszebb benne, vega és glutén mentes is!
Néha én is meglepődök, hogy milyen ügyes vagyok :)

Az alábbiakban 2 fős mennyiségeket adok meg.

A balzsamecetes hagyma így készült:
Fél kiló apró hagymát megpucoltam és mindegyiket félbe vagdostam.
Serpenyőben vajat forrósítottam. Vágott felükkel lefelé beletettem a hagymát és pirítani kezdtem. Pár perc után aláöntöttem nagyon kevés, csak 2 kanálnyi fehérbort. Amikor elpárolgott, rászórtam 2 kanál barna nádcukrot és rácsorgattam 2 evőkanál balzsamecetet. Még pár percig pirítottam, rázogattam, néha meg is forgattam.

Az a jó, ha lesz egy kis szaftja, nem pörkölődik meg teljesen a hagyma, még egy picit roppanós marad. Éppen ezért sózni is csak akkor szoktam, amikor készen van.

A polentát egyszerűen, 3szoros mennyiségű, sós vízben megfőztem. Kettőnknek 1 pohárnyi száraz kukoricadara bőven elég. Itt általában meg szoktam állni, de ha nagyon cifrázni akarnám, akkor kisimítva hagynám kihűlni, majd felkockáznám és vajban megpirítanám. Mint ahogy itt csináltam.

Került még rá néhány szál rukkola és rámorzsoltam még 10 deka fűszeres lágy kecskesajtot.

Nincsenek megjegyzések: