Borsókrémes tészta füstölt pisztránggal



Nos, dúl nálam a füstölt pisztráng mánia. Jelentem, zöldborsóval is remekül működik.

A borsót minden formájában imádom, régimódi levesként, krémlevesként és főzelék helyett püréként is. Mentával vagy bazsalikommal, ami éppen akad. A lényeg, hogy édes legyen, zsenge és roppanós.

Ezt a borsópürés tésztát már sok blogon láttam, mindenképpen ki akartam próbálni. Meg kell mondjam, pont olyan jól működik, ahogy gondoltam.

2 személyes adag készült, ez került bele: 20 dkg spagetti,1 evőkanál vaj, 1 csokor újhagyma, 2 gerezd fokhagyma, 20 dkg borsó, 10-15 dkg füstölt pisztráng (helyettesíthető lazaccal, de akár tonahalkonzervvel is), 5 dkg feta, pár zsál menta, kevés só és bors.

Így készült: A tésztát kifőztem sós, lobogó vízben.

Közben a vajon megpároltam a felkarikázott hagymát és fokhagymát, rádobtam a borsót és egészen minimális vízben kb. 10 perc alatt megfőztem. A borsó felét botmixerrel pürésítettem, hozzáadva a mentát is.

Leszűrtem a tésztát, de nem öntöttem rá hideg vizet, hanem hozzákevertem 3 evőkanál tejszínt. Ezt nagyjából beitta a tészta. Beleforgattam a borsós pürébe, majd ráhalmoztam a falatnyi darabokra vágott halat és feta kockákat.

Nincsenek megjegyzések: