Mogyorós keksz és mogyorós bonbon



Először készült egy jókora adag mogyorós keksz, majd amikor úgy tűnt, hogy ez már sosem fog elfogyni, a gyermekek hathatós segítsége ellenére sem, gyorsan áttranszformáltam bonbonná. Naná, hogy úgy meg pillanatok alatt elillant a maradék.

Egyébként ez a keksz az a tipikusan ezer féle változatban készíthető kis apróság, aminek ha egyszer megtanultuk az alap receptjét, rengetegszer elő fogjuk venni. Szuper, ropogós, vajas finomság és tényleg hetekig eláll.



Mogyorós keksz receptje:

Hozzávalók: 200 g liszt, 50 g keményítő, 115 g darált mogyoró, 100 g cukor, 1 csipet só, 150 g vaj, 1 tojás.

Elkészítése: Fontos, hogy a hozzávalók jó hidegek legyenek. Egy tálba szórtam a lisztet, keményítőt, cukrot, sót és darált mogyorót.
A mogyoró egyébként úgy a legfinomabb, ha előzőleg megpörköljük és héját ledörzsöljük és csak ez után daráljuk le.
A vajat felkockáztam. Gyors mozdulatokkal elmorzsoltam a lisztes keverékkel. A tojást villával elkevertem, majd ezt is a többi hozzávalóhoz öntöttem. Először még morzsás a keverék, de aztán kezd összeállni. Természetesen robotgéppel is lehet csinálni, gyorsabb úgy, viszont több mosogatás van utána.
A tésztát érdemes 1 órára folpackba csomagolni és a hűtőben pihentetni.

Ha már kipihente magát egészen vékonyra, olyan 3-4 miliméteresre is ki lehet nyújtani. Ezúttal nagy pogácsaszaggatóval félköröket vágtam ki belőle, mondjuk holdak lettek.
Mivel nincs benne sütőpor, szépen megőrzi alakját sütés után is.

Kb. 12-15 perc alatt sülnek meg a kekszek a 180 fokos sütőben.



A mogyorós bonbon receptje:

Hozzávalók: 150 g mogyorós keksz, 100 g étcsokoládé, 50 g tejcsokoládé, 2 evőkanál mogyorólikőr. Kakaópor a hepergetéshez.

Elkészítése: A kekszet ledaráltam.
A kétféle csokit a likőrrel óvatosan felolvasztottam, majd beleforgattam a kekszmorzsát. Jó alaposan összedolgoztam, majd 2 centi átmérőjű kis golyókat formáztam belőle a két tenyerem között. Jó alaposan csokis lettem, de én ezt nem bántam.

Végül a golyókat kakaóporba forgattam, de ennek egy részét a golyó felülete elolvasztja, megnedvesíti és láthatatlanná teszi. Viszont a kakaós forgatástól egy külső réteg keletkezik a bonbon felületén, ami nagyon finom és izgalmas szerintem.

Apró kis bonbonpapírokba rakosgattam őket. Célszerű hűtőben tárolni, hidegen valahogy jobban esik bekapdosni őket.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Istenien néz ki, mint mindig!
Kedves Ági, ezúton szeretnélek megajándékozni a "One Lovely Blog/Very Inspiring Blogger" díjjal, remélem elfogadod. A szabályokat megtalálod a legutóbbi bejegyzésemben. puszi Eszter