Zöldfűszeres krémsajttal töltött csirkemell



Igazi szülinapi fogás kerekedett ebből. Az ötletet azt hiszem valamelyik Good Food magazinban láttam. Valójában nem is nagyon nehéz elkészíteni, inkább csak pepecselős.

Most nem is írnék pontos receptet, nehéz megmondani, az arányokat, hogy ki mennyit eszik meg belőle. Készüljünk úgy, hogy sok fog fogyni. Fejenként egy csirkemell fele a minimum.

Philadelphia krémsajtot használtam, egyszerűen nem tudom megunni még magában sem. Kevertem hozzá lereszelt fokhagymát, sok összevagdosott friss bazsalikomot és petrezselyem levelet. A csirkemell filéket középtájt bevágtam, de nem vágtam át teljesen. Így kiteríettem.
A húst sóztam, borsoztam, a krémet pedig rákentem. Visszahajtottam az eredeti formájára és mindegyik darabot jó alaposan betekertem vékonyra szelt szalonnával.

Egymás mellé rakosgattam őket egy kicsi sütőtálba, aláöntöttem egy kevéske fehérbort, majd pirosra sütöttem a sütőben. Úgy 40 perc kellett neki. Isteni az íze, az illata is.

Köretként puliszka készült, amit vízben megfőztem, majd egy beolajozott sütőlapra kiterítettem. Amikor megdermedt felvagdostam és kevés vajon körbesütöttem.

A másik körethez egyszerűen összefőztem néhány nyárvégi zöldséget: kápia paprikát, padlizsánt, néhány szem paradicsomot, hagymát, fokhagymát. Egy nagyon kellemes, sűrű ragu lett belőle.

1 megjegyzés:

María írta...

Nagyon finom lehet ez a husi, biztos ki fogom próbálni!! (Más körettel, mert a polentát nem szeretem)