Tejszínben sült gombás karaj



Imádom a sajtos-tejes-fejfölös dolgokat. Ez is egy ilyen étel lett, hiszen sajtot egyszerűen mindenre lehet reszelni, ami sós. Az csak jót tesz neki.

Az eredetijét vagy 10 éve egy belgrádi étteremben ettem. Ott egy kicsit luxusabb kiadás volt: malacot sütöttek tejszínes tejben, szinte leolvadt a csontról.

Hozzávalók 4 fő részére: 6-8 sertéskaraj szelet, 2 dl tejszín, 20-30 dkg csiperke gomba, 10 dkg jól reszelhető sajt (pl. Cheddar), 1 kanál olaj, 1 kiskanál szárított kakukkfű, zsálya, rozmaring keverék, só, bors.

Elkészítése: Egy megfelelő méretű tepsit kiolajoztam. Belefektettem a hússzeleteket, egy kicsit egymásra csúsztatva. A gombát megmostam, negyedeletem és a hús köré szórtam. Fűszereztem, ráöntöttem a tejszínt. A csomagot lefedtem alufóliával és 3/4 órát sütöttem a forró sütőben. Levettem a fóliát, megnéztem, hogy puha-e a hús. Rászórtam a sajtot és kb. 10 perc alatt pirosra sütöttem.

Rizzsel vagy krumplipürével célszerű tálalni, hogy legyen, ami beszívja a finom tejszínes, ragacsos, fűszeres mártást.

2 megjegyzés:

Tündérviola írta...

Köszönöm a receptet! Hamarosan kipróbálom!

Vicuska írta...

13Nagyon finom lehet!!!