Sütőtökös-csicseriborsós saláta



Hmmm. Ez egy isteni saláta! És nagyon jól szállítható, munkahelyi ebédnek is tökéletes vagy buliba vinni is praktikus.

Az ötletért egészen Londonig szaladtam, ott ettem ilyet az egyik szendvicsezőben. Ezek a londoni szendvicsezők egyszerűen fantasztikusak! Minden frissen készül, nagyon jó minőségű alapanyagokból és rengeteg zöldséggel. Az ízeket, fűszereket ezer felől csipegették fel, van tojássaláta meg tex-mex tekercs. Vannak hagyományos browniek, meg mindenféle csírás saláták. És persze isteni smoothiek (gyümölcsturmixok). Egyetlen aprócska bökkenő volt csak, hogy ez a minőség valami elképesztően drága, de az angolok és a turisták szemlátomást ilyesmin élnek és persze fél literes tejeskávékon. Decaf, szójatejes. Természetesen.

Szóval a saláta úgy 6-8 főre: 1 kisebb sütőtök, 1-2 chili, 1 kisebb lila hagyma, 1 doboz csicseriborsó konzerv, 1 zöldcitrom leve, 2 evőkanál szójaszósz, 1 gerezd fokhagyma, ujjnyi gyömbér.

A recept:
A sütőtököt meghámoztam, 2-3 centis kockákra vágtam. Kevés olajon megpirítottam, aláöntöttem egy pici vizet, hogy puhuljon is. A gyömbért, fokhagymát lereszeltem, a chilit, a hagymát meg felkarikáztam, kockáztam. A hozzávalókat jó alaposan összekevertem és 1 órát pihentettem.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon jól hangzik! :) Az ujjnyi gyömbér mit jelent? Egy ujjnyi vastag 6-8 centis darab?

Ági, aki főz írta...

Igen, valahogy úgy. Mondjuk egy hüvelykujjnyi.