Spenótos leveles



Hoztam egy végtelenül egyszerű, mégis nagy sikert arató finomságot. Sós, leveles tésztás "rétes" talán a legjobb megnevezése.

Először is kell hozzá 1 csomag friss, konyhakész, tehát már sütőpapírra kinyújtott leveles tészta. Érdemes olyat venni, amelyik nincs édesre, vanilin ízűre fűszerezve, hanem sós ételekhez is jól használható.

Tehát ezt a tésztát kitekerjük.

Úgy 30 deka friss spenótot jól megmostam, a vizet leráztam róla. Hosszában a tészta közepére pakoltam, úgy nyersen.

A tetejére 20 deka mozzarella sajtot szeleteltem. Ez végül nem bizonyult jó ötletnek, mert a friss mozzarella sok levet enged sülés közben. Legközelebb valami jól olvadó, de nem ennyire vizes sajtot fogok választani.

Végül szórtam rá egy kis sót, borsot. A tésztát feltekertem. Igyekeztem a hajtást alulra igazítani, és a két végét is aláhajtani. A tetejét megkentem 1 tojás sárgájával. Villával megszurkáltam.

20 perc alatt szép fényesre, haloványan barnára sül a forró sütőben. Nem kell félni, ennyi idő alatt a spenót is megpuhul, megfő.

Készítettem hozzá egy mártást is: 10 deka juhtúró, 4 evőkanál tejföl és egy csokor összevagdalt kapor. Ezt nem kell sózni, mert a juhtúró elég sót tartalmaz magában is. Viszont jól kiegyensúlyozza a meleg ételt és sok plusz ízt ad az egészhez.

Komolyan mondom, hosszabb volt leírni, mint megcsinálni. És a vendégek igazán értékelték, főleg, hogy akiknek készítettem nem esznek húst, viszont így nem maradtak nálunk éhen.

Nincsenek megjegyzések: