Sütőtökös brownie



Az aktuális vkf! húsmentes, ámde sütőtökös fogásokat várt tőlünk. Nos, egy süti esetében nem nehéz megfelelni az elvárásoknak, hogy ne legyen benne hús vagy hal. A vajat és a tojást viszont nem állt szándékomban kihagyni, így aztán nem éppen vega az alkotásom. Cserébe viszont nagyon finom!

Hogy milyen? Jó tömény, a belseje olyan krémes-csokis állagú. A sütőtököt egyáltalán nem lehet észrevenni, pedig én aztán tudtam, hogy van benne, mégsem leltem rá az ízének egyetlen morzsájára sem.

Hozzávalók: 100 g puha vaj, 50 g cukor, 2 tojás, 200 g megsütött sütőtök, 200 g liszt, csapott kanálnyi sütőpor, 2 kanál kakaópor, 50 g durvára darabolt tejcsoki, őrölt fahéj, csillagánizs.

Elkészítése: A puha vajat kikevertem a cukorral. Egyenként hozzáadtam az egész tojásokat és jól kikevertem. A megsütött, puha sütőtököt villával jól összetörtem és a vajas keverékbe dolgoztam. A lisztet, sütőport, kakaóport elvegyítettem, majd a két keveréket összekevertem. Fűszereztem és beleforgattam az összedarabolt csokit is.

25-30 percet sütöttem a 180 fokra előmelegített sütőben. Langyosan, kockára vagdosva a legfinomabb. Ha nagyon rafinált akarok lenni, a másik 50 g tejcsokit 1 kanál tejszínnel felolvasztom és a kockák tetejére csorgatom.

Mellé pedig habos kakaót kortyolgatunk. Naná, adjunk a hedonizmusnak.

Nincsenek megjegyzések: